Salon Rozchmurzonych - forum wyłącznie dla osób, które ukończyły 18 lat!


Jeśli nie wiesz, jak należy się w jakiejś sytuacji zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie. - Antoni Słonimski

I powyższa myśl wielkiego polskiego pisarza w zasadzie powinna wystarczyć każdemu w swobodnym poruszaniu się po Salonie. A dokładniej:

1. Swoją obecność na forum zaczynamy od przeczytania Regulaminu i wizyty w Dziale dla Początkujących.
2. Nie denerwujemy się tym, że nasze pierwsze posty nie pojawiają się na forum - pierwsze 3 posty Początkującego Użytkownika muszą zostać zatwierdzone przez Moderatora. Do tej liczby nie są wliczane posty w "Szybkie pytania" w dziale "Początkujący".
3. Przed założeniem nowego wątku używamy wyszukiwarki żeby sprawdzić czy ktoś już nie stworzył podobnego.
4. Wszelkie wpisy wykonujemy dbając o ich czytelność oraz używając poprawnej polszczyzny, znaków przestankowych i polskich "ogonków".
5. Nie nadużywamy wielkich liter, emotikonów i wyrazów uważanych powszechnie za wulgarne (za wyjątkiem tzw. wyższej literackiej konieczności).
6. Pozostajemy uprzejmi i traktujemy innych użytkowników tak jak sami chcielibyśmy być traktowani.
7. Pamiętamy, że inni użytkownicy też mają uczucia i przekonania/poglądy niekoniecznie zbieżne z naszymi.
8. Nie mnożymy postów - jeśli chcemy coś dopisać do już wysłanego posta używamy opcji "Edytuj".
9. Nie nabijamy postów - wpisy bez wartości merytorycznej będę usuwane i mogą zostać odpowiednio "nagrodzone" przez moderatorów.
10. A w razie jakichkolwiek wątpliwości czy problemów śmiało uderzamy do moderatorów, którzy zawsze chętnie służą pomocą

11. Niestety 22 lipca 2016 (z wejściem w życie 8 września 2016) zmienione zostało obowiązujące w Polsce prawo dotyczące obrotu i użytkowania elektronicznych inhalatorów nikotyny. Salon Rozchmurzonych nie jest forum poświęconym wyłącznie EIN, ale i w tym zakresie prawa musi przestrzegać. Całą ustawę można znaleźć w sieci, tutaj przytaczamy tylko w dużym skrócie, co jest od 8 września tego roku zabronione:

Zabrania się reklamy wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych lub rekwizytów tytoniowych i promocji wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych lub rekwizytów tytoniowych oraz reklamy i promocji produktów imitujących te wyroby, lub symboli związanych z używaniem tytoniu, wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych. Oczywiście zabroniona jest także sprzedaż tych wyrobów na odległość.

Czyli w Salonie nie możemy reklamować żadnych wyrobów związanych z EIN, nie możemy tez namawiać do ich zakupów przez internet no i nie możemy sprzedawać ich na odległość.
Co nie oznacza że nie możemy o sprzętach, bazach i liquidach rozmawiać. Szczegółową informacją w konkretnych wypadkach zawsze służą moderatorzy Salonu.

Powodzenia zatem!

Na koniec najbardziej potrzebne informacje techniczne:

12. Konta użytkowników, którzy w ciągu 30 dni od czasu rejestracji nie osiągnęli pułapu min. 3 postów zostaną zdezaktywowane.
13. Konta użytkowników, którzy w ciągu ostatnich 180 dni nie wykazywali aktywności logowania zostaną zdezaktywowane.
14. Swoje konto można ozdobić awatarem, który będzie pojawiał się w każdym poście wraz z danymi autora. Grafika awatara nie może przekroczyć rozmiaru 135x135px i 59 kB. Awatara można wgrać w swoim Profilu (ikona ludzika na głównym, górnym pasku forum) - zakładka "Profil", pozycja "Awatar".
15. System reputacji - to forma oceny użytkowników jak również treści postów. Punkty reputacji mogą być przyznane tylko i wyłącznie za konkretne, rzeczowe i pomocne wypowiedzi w danym temacie. Zabrania się używania systemu reputacji w formie podziękowania za post.
Nowo zarejestrowani użytkownicy nie mają dostępu do systemu reputacji i nie mogą wystawiać ocen innym.
a) Siła reputacji, to ilość punktów, które dany użytkownik uzyskał i może nimi dysponować w trakcie oceniania innych użytkowników oraz przy ocenianiu wartości postów. Zarejestrowany użytkownik otrzymuje na początek 1 punkt siły reputacji.
b) Do pozytywnej/negatywnej oceny wartości postu służą dwa przyciski na górze ramki postu (trzecia ramka wyświetla ilość punktów jakie dany post otrzymał). Przy wystawianiu oceny ilość przyznawanych punktów może być wybierana z rozwijanego menu w ramach posiadanej siły reputacji. Przy każdej ocenie wymagane jest wpisanie komentarza oceny. Otrzymane przez użytkownika punkty w systemie reputacji są sumowane i podawane jako Jego "reputacja" na forum (pod nickiem, w lewej części ramki postu).
c) Użytkownika można również ocenić w oderwaniu od konkretnego postu, korzystając z jego Profilu Użytkownika (kliknięcie na nicku, a potem link po prawej na dole strony).
d) Za każdy post można również po prostu podziękować bez podawania uzasadnienia klikając ostatni przycisk na górze ramki postu - wszystkie takie podziękowania są sumowane i podawane pod nickiem użytkownika.
e) Wartość siły reputacji zwiększa się w zależności od:
- długości stażu na forum,
- ilości napisanych postów,
- ilości otrzymanych pozytywnych ocen na forum.