Salon Rozchmurzonych - forum wyłącznie dla osób, które ukończyły 18 lat!

Jeśli nie wiesz, jak należy się w jakiejś sytuacji zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie - Antoni Słonimski

I powyższa myśl wielkiego polskiego pisarza w zasadzie powinna wystarczyć każdemu w swobodnym poruszaniu się po Salonie. A dokładniej:

  1. Swoją obecność na forum zaczynamy od przeczytania Regulaminu i wizyty w Dziale dla Początkujących. #
  2. Nie denerwujemy się tym, że nasze pierwsze posty nie pojawiają się na forum - pierwsze 3 posty Początkującego Użytkownika muszą zostać zatwierdzone przez Moderatora. Do tej liczby nie są wliczane posty w "Szybkie pytania" w dziale "Początkujący". #
  3. Przed założeniem nowego wątku używamy wyszukiwarki żeby sprawdzić, czy ktoś już nie stworzył podobnego. #
  4. Wszelkie wpisy wykonujemy dbając o ich czytelność oraz używając poprawnej polszczyzny, znaków przestankowych i polskich "ogonków". #
  5. Nie nadużywamy wielkich liter, emotikonów i wyrazów uważanych powszechnie za wulgarne (za wyjątkiem tzw. wyższej literackiej konieczności). #
  6. Pozostajemy uprzejmi i traktujemy innych użytkowników tak jak sami chcielibyśmy być traktowani. #
  7. Pamiętamy, że inni użytkownicy też mają uczucia i przekonania/poglądy niekoniecznie zbieżne z naszymi. #
  8. Nie mnożymy postów - jeśli chcemy coś dopisać do już wysłanego posta używamy opcji "Edytuj". #
  9. Nie nabijamy postów - wpisy bez wartości merytorycznej będą usuwane i mogą zostać odpowiednio "nagrodzone" przez moderatorów. #
  10. A w razie jakichkolwiek wątpliwości czy problemów śmiało uderzamy do moderatorów, którzy zawsze chętnie służą pomocą. #
  11. Niestety, 22 lipca 2016 (z wejściem w życie 8 września 2016) zmienione zostało obowiązujące w Polsce prawo dotyczące obrotu i użytkowania elektronicznych inhalatorów nikotyny. Salon Rozchmurzonych nie jest forum poświęconym wyłącznie EIN, ale i w tym zakresie prawa musi przestrzegać. Całą ustawę można znaleźć w sieci, tutaj przytaczamy tylko w dużym skrócie, co jest od 8 września tego roku zabronione:

    Zabrania się reklamy wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych lub rekwizytów tytoniowych i promocji wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych lub rekwizytów tytoniowych oraz reklamy i promocji produktów imitujących te wyroby, lub symboli związanych z używaniem tytoniu, wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych. Oczywiście zabroniona jest także sprzedaż tych wyrobów na odległość.

    Czyli w Salonie nie możemy reklamować żadnych wyrobów związanych z EIN, nie możemy też namawiać do ich zakupów przez internet, no i nie możemy sprzedawać ich na odległość.
    Co nie oznacza, że nie możemy o sprzętach, bazach i liquidach rozmawiać. Szczegółową informacją w konkretnych wypadkach zawsze służą moderatorzy Salonu.

    A przy okazji, i tak jakakolwiek reklama bez zgody moderacji jest zabroniona ;)

    Salon Rozchmurzonych wyświetla jednak reklamy - z nich utrzymywane jest istnienie forum.
    Najbardziej aktywni użytkownicy, w ramach nagrody i podziękowań reklam nie oglądają ;)

    Powodzenia zatem!

    Na koniec najbardziej potrzebne informacje techniczne: #
  12. Konta użytkowników, którzy w ciągu 30 dni od czasu rejestracji nie osiągnęli pułapu min. 3 postów zostaną zdezaktywowane. #
  13. Konta użytkowników, którzy w ciągu ostatnich 180 dni nie wykazywali aktywności logowania zostaną zdezaktywowane. #
  14. Trzy udzielone użytkownikowi przez moderatorów ostrzeżenia skutkują automatycznym wyłączeniem konta użytkownika na 30 dni. Dalsze naruszanie zasad przez użytkownika może skutkować całkowitym usunięciem konta. Raz usunięte konto użytkownika, jest usunięte. #
  15. Swoje konto można ozdobić awatarem, który będzie pojawiał się w każdym poście wraz z danymi autora. Grafika awatara nie może przekroczyć rozmiaru 135x135px i 59 kB. Awatara można wgrać w swoim Profilu (ikona ludzika na głównym, górnym pasku forum) - zakładka "Profil", pozycja "Awatar". #
  16. System reputacji - to forma oceny użytkowników jak również treści postów. Punkty reputacji mogą być przyznane tylko i wyłącznie za konkretne, rzeczowe i pomocne wypowiedzi w danym temacie. Zabrania się używania systemu reputacji w formie podziękowania za post.
    Nowo zarejestrowani użytkownicy nie mają dostępu do systemu reputacji i nie mogą wystawiać ocen innym.
    a) Siła reputacji, to ilość punktów, które dany użytkownik uzyskał i może nimi dysponować w trakcie oceniania innych użytkowników oraz przy ocenianiu wartości postów. Zarejestrowany użytkownik otrzymuje na początek 1 punkt siły reputacji.
    b) Do pozytywnej/negatywnej oceny wartości postu służą dwa przyciski na górze ramki postu (trzecia ramka wyświetla ilość punktów jakie dany post otrzymał). Przy wystawianiu oceny ilość przyznawanych punktów może być wybierana z rozwijanego menu w ramach posiadanej siły reputacji. Przy każdej ocenie wymagane jest wpisanie komentarza oceny. Otrzymane przez użytkownika punkty w systemie reputacji są sumowane i podawane jako Jego "reputacja" na forum (pod nickiem, w lewej części ramki postu).
    c) Użytkownika można również ocenić w oderwaniu od konkretnego postu, korzystając z jego Profilu Użytkownika (kliknięcie na nicku, a potem link po prawej na dole strony).
    d) Za każdy post można również po prostu podziękować bez podawania uzasadnienia klikając ostatni przycisk na górze ramki postu - wszystkie takie podziękowania są sumowane i podawane pod nickiem użytkownika.
    e) Wartość siły reputacji zwiększa się w zależności od:
    - długości stażu na forum,
    - ilości napisanych postów,
    - ilości otrzymanych pozytywnych ocen na forum. #
  17. Regulamin działów „Sprzedam” i „Kupię”:
    Salon Rozchmurzonych nie jest stroną transakcji zawieranych na forum. Wszystkie kwestie sporne użytkownicy zawierający umowę kupna-sprzedaży, jako jej strony rozstrzygają z wykorzystaniem przepisów obowiązującego prawa.

    a) możliwość zamieszczania ofert w dziale „Sprzedam” przysługuje aktywnym użytkownikom, z wymaganą liczbą postów na forum; aktywacja dostępu odbywa się automatycznie;
    b) tytuł zamieszczonej oferty w działach „Sprzedam” i „Kupię” musi zaczynać się od znaków symbolizujących rodzaj oferty, odpowiednio: [S] i [K];
    c) tematy w kategorii „Sprzedam” i „Kupię" usuwane są automatycznie po okresie 30 dni od daty ostatniej aktualizacji tematu; nie przechowujemy informacji o ofertach i przebiegu transakcji w wątku po jego usunięciu;
    d) „podbijanie” tematu w działach „Sprzedam” i „Kupię” może odbywać się nie częściej niż co 48 godzin;
    e) użytkownik naruszający powyższe zasady, może zostać pozbawiony możliwości korzystania z działów „Sprzedam” i „Kupię”, a w szczególnych przypadkach usunięty z forum. #