Salon Rozchmurzonych - forum wyłącznie dla osób, które ukończyły 18 lat!

Jeśli nie wiesz, jak należy się w jakiejś sytuacji zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie - Antoni Słonimski

I powyższa myśl wielkiego polskiego pisarza w zasadzie powinna wystarczyć każdemu w swobodnym poruszaniu się po Salonie. A dokładniej:

  1. Swoją obecność na forum zaczynamy od przeczytania Regulaminu i wizyty w Dziale dla Początkujących. #
  2. Nie denerwujemy się tym, że nasze pierwsze posty nie pojawiają się na forum - pierwsze 3 posty Początkującego Użytkownika muszą zostać zatwierdzone przez Moderatora. #
  3. Przed założeniem nowego wątku używamy wyszukiwarki żeby sprawdzić, czy ktoś już nie stworzył podobnego. #
  4. Wszelkie wpisy wykonujemy dbając o ich czytelność oraz używając poprawnej polszczyzny, znaków przestankowych i polskich "ogonków". #
  5. Nie nadużywamy wielkich liter, emotikonów i wyrazów uważanych powszechnie za wulgarne (za wyjątkiem tzw. wyższej literackiej konieczności). #
  6. Pozostajemy uprzejmi i traktujemy innych użytkowników tak jak sami chcielibyśmy być traktowani. #
  7. Pamiętamy, że inni użytkownicy też mają uczucia i przekonania/poglądy niekoniecznie zbieżne z naszymi. #
  8. Nie mnożymy postów - jeśli chcemy coś dopisać do już wysłanego posta używamy opcji "Edytuj", która jest dostępna przez godzinę od jego publikacji. #
  9. Nie nabijamy postów - wpisy bez wartości merytorycznej będą usuwane i mogą zostać odpowiednio "nagrodzone" przez moderatorów. #
  10. A w razie jakichkolwiek wątpliwości czy problemów śmiało uderzamy do moderatorów, którzy zawsze chętnie służą pomocą. #
  11. Niestety, 22 lipca 2016 (z wejściem w życie 8 września 2016) zmienione zostało obowiązujące w Polsce prawo dotyczące obrotu i użytkowania elektronicznych inhalatorów nikotyny. Salon Rozchmurzonych nie jest forum poświęconym wyłącznie EIN, ale i w tym zakresie prawa musi przestrzegać. Całą ustawę można znaleźć w sieci, tutaj przytaczamy tylko w dużym skrócie, co jest od 8 września tego roku zabronione:

    Zabrania się reklamy wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych lub rekwizytów tytoniowych i promocji wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych lub rekwizytów tytoniowych oraz reklamy i promocji produktów imitujących te wyroby, lub symboli związanych z używaniem tytoniu, wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych. Oczywiście zabroniona jest także sprzedaż tych wyrobów na odległość.

    Czyli w Salonie nie możemy reklamować żadnych wyrobów związanych z EIN, nie możemy też namawiać do ich zakupów przez internet, no i nie możemy sprzedawać ich na odległość.
    Co nie oznacza, że nie możemy o sprzętach, bazach i liquidach rozmawiać. Szczegółową informacją w konkretnych wypadkach zawsze służą moderatorzy Salonu.

    A przy okazji, i tak jakakolwiek reklama bez zgody moderacji jest zabroniona ;)

    Salon Rozchmurzonych wyświetla jednak reklamy - z nich utrzymywane jest istnienie forum.
    Najbardziej aktywni użytkownicy, w ramach nagrody i podziękowań reklam nie oglądają ;)

    Powodzenia zatem!

    Na koniec najbardziej potrzebne informacje techniczne: #
  12. Konta użytkowników, którzy w ciągu 30 dni od czasu rejestracji nie osiągnęli pułapu min. 3 postów zostaną zdezaktywowane. #
  13. Konta użytkowników, którzy w ciągu ostatnich 180 dni nie wykazywali aktywności logowania zostaną zdezaktywowane. #
  14. Trzy udzielone użytkownikowi przez moderatorów ostrzeżenia skutkują automatycznym wyłączeniem konta użytkownika na 30 dni. Dalsze naruszanie zasad przez użytkownika może skutkować całkowitym usunięciem konta. Raz usunięte konto użytkownika, jest usunięte. #
  15. Swoje konto można ozdobić awatarem, który będzie pojawiał się w każdym poście wraz z danymi autora. Grafika awatara nie może przekroczyć rozmiaru 135x135px i 59 kB. Awatara można wgrać w swoim Profilu (ikona ludzika na głównym, górnym pasku forum) - zakładka "Profil", pozycja "Awatar". #
  16. Usuwania postów i tematów na Forum dokonują Administratorzy i Moderatorzy. Użytkownik może usunąć swoją wypowiedź, jeśli nie napisano pod nią kolejnej wypowiedzi. Może także zwrócić się do moderatorów z prośbą o usunięcie swojej wypowiedzi, jednak jeżeli stanowi ona pomoc lub wskazówkę dla innych, bądź jej usunięcie naruszy integralność wątku, prośba nie musi zostać spełniona.
    Treści nie stanowiące danych osobowych zawarte na Forum są umieszczane na własną odpowiedzialność ich autorów i w momencie umieszczenia stają się własnością forum salonrozchmurzonych.pl. #
  17. System reputacji - to forma oceny użytkowników jak również treści postów. Punkty reputacji mogą być przyznane tylko i wyłącznie za konkretne, rzeczowe i pomocne wypowiedzi w danym temacie. Zabrania się używania systemu reputacji w formie podziękowania za post.
    Nowo zarejestrowani użytkownicy nie mają dostępu do systemu reputacji i nie mogą wystawiać ocen innym.
    a) Siła reputacji, to ilość punktów, które dany użytkownik uzyskał i może nimi dysponować w trakcie oceniania innych użytkowników oraz przy ocenianiu wartości postów. Zarejestrowany użytkownik otrzymuje na początek 1 punkt siły reputacji.
    b) Do pozytywnej/negatywnej oceny wartości postu służą dwa przyciski na górze ramki postu (trzecia ramka wyświetla ilość punktów jakie dany post otrzymał). Przy wystawianiu oceny ilość przyznawanych punktów może być wybierana z rozwijanego menu w ramach posiadanej siły reputacji. Przy każdej ocenie wymagane jest wpisanie komentarza oceny. Otrzymane przez użytkownika punkty w systemie reputacji są sumowane i podawane jako Jego "reputacja" na forum (pod nickiem, w lewej części ramki postu).
    c) Za każdy post można również po prostu podziękować bez podawania uzasadnienia klikając ostatni przycisk na górze ramki postu - wszystkie takie podziękowania są sumowane i podawane pod nickiem użytkownika.
    d) Wartość siły reputacji zwiększa się w zależności od:
    - długości stażu na forum,
    - ilości napisanych postów,
    - ilości otrzymanych pozytywnych ocen na forum. #
  18. Regulamin działów „Sprzedam” i „Kupię”:
    Salon Rozchmurzonych nie jest stroną transakcji zawieranych na forum. Wszystkie kwestie sporne użytkownicy zawierający umowę kupna-sprzedaży, jako jej strony rozstrzygają z wykorzystaniem przepisów obowiązującego prawa.

    a) możliwość zamieszczania ofert w dziale „Sprzedam” przysługuje aktywnym użytkownikom, z wymaganą liczbą postów na forum; aktywacja dostępu odbywa się automatycznie;
    b) tytuł zamieszczonej oferty w działach „Sprzedam” i „Kupię” musi zaczynać się od znaków symbolizujących rodzaj oferty, odpowiednio: [S] i [K];
    c) tematy w kategorii „Sprzedam” i „Kupię" usuwane są automatycznie po okresie 30 dni od daty ostatniej aktualizacji tematu; nie przechowujemy informacji o ofertach i przebiegu transakcji w wątku po jego usunięciu;
    d) „podbijanie” tematu w działach „Sprzedam” i „Kupię” może odbywać się nie częściej niż co 48 godzin;
    e) użytkownik naruszający powyższe zasady, może zostać pozbawiony możliwości korzystania z działów „Sprzedam” i „Kupię”, a w szczególnych przypadkach usunięty z forum. #