Subaru Forester SG '06

Tematy luźne, swobodne, nie do końca poważne
Awatar użytkownika
-Evendi-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: wt sie 14, 2018 9:33 am
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podzięk.: 44 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Subaru Forester SG '06

Postautor: -Evendi- » wt cze 06, 2023 7:41 pm

Maszyna stoi pod domem. Jutro jadę na przegląd do mojego mechanika i jak będzie OK to wrzucę fotki żeby się pochwalić :),a jak nie to wraca do domu. Jeszcze nie płaciłem i nie podpisałem umowy - takie prewencyjne działanie.

Wysłane z mojego M2012K11AG przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
iron64
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3677
Rejestracja: pn lis 26, 2018 12:58 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 3216 razy
Otrzymał podzięk.: 2633 razy
Płeć: Mężczyzna

Subaru Forester SG '06

Postautor: iron64 » wt cze 06, 2023 6:40 pm

Forestera akurat znam trochę starszego i nie taki diabeł straszny. Powiem ci tak, silnik zawsze naprawisz, blacharki nie. Kielichy to absolutna podstawa sprawdzania auta, progi w dalszej kolejności, bo mniejszy kłopot z ewentualną naprawą.
Obrazek
sznurek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: czw kwie 13, 2023 9:14 am
Lokalizacja: TBU
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podzięk.: 19 razy
Płeć: Mężczyzna

Subaru Forester SG '06

Postautor: sznurek » wt cze 06, 2023 4:01 pm

Niestety ale... Cena jest dla mnie trochę za duża, jak na samochód który może ulec drobnym wypadkom - szkoda by mi go było. Druga sprawa to silnik... mam osobiste uczulenie na diesle ;).

Przewinąłem w swoim życiu 27 aut i od czasu zakupu Pajero już nie chcę patrzeć na benzynę :) . Diesel wg mnie to sama przyjemność z jazdy.
Obrazek
Awatar użytkownika
gourmet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: wt lut 02, 2016 8:17 am
Lokalizacja: Wa-wa/Warmia
Podziękował: 99 razy
Otrzymał podzięk.: 74 razy
Płeć: Mężczyzna

Subaru Forester SG '06

Postautor: gourmet » wt cze 06, 2023 11:06 am

1. Bzdura IMHO. Z grubych rzeczy wymiana UPG (uszczelka pod głowicą) ominie niewiele Subaraków, ale każdy pełnoletni już ma zrobione lub należy do szczęśliwej mniejszości bez konieczności wymiany. Rozrząd co 100k km z lub bez pompy wody +/- 2000 zapewne, regulacja zaworów przy LPG kilkaset zł, reszta jak przy innych autach. Swojego Forysia serwisuję od zawsze u jednego Subaru nedynie mechanika, zapewne za roboczogodzinę więcej niż u kogoś w przydomowym garażu, ale a - mam zniżkę stałego klienta, b - wie co robi, c - bywam na tyle rzadko, że obywam się bez chwilówek ;-) . Samopoziomujące zawieszenie jest drogie w serwisie, z mojej wiedzy wynika, że większość ma wymienione na zwykłe, u mnie było zwykłe. Masz wklejoną historię serwisu od 2010, wcześniejsze zapiski zaginęły, 13 lat na 4 kartkach A5 uważam za dobry wynik. Ostatnie 5 lat więcej stoi niż jeździ, bo dodałem mu młodszego brata do towarzystwa.

2. Raczej nie, tzn. jeżeli mam po co, wjeżdżam w las lub lekki teren bez obaw, >21 cm prześwit daje duży komfort, dla zabawy wolałem pojeżdżawki zimowe, nie męczą zawieszenia i opon. Do terenu zainwestowałem w płytę pod silnik, dwukrotnie mnie uratowała. Wiem, że liftują, jeżdżą i są happy. Na pewno znajdziesz lepszy wybór do dedykowanego taplania w błocie i zapewne nie znajdziesz do takiej samej dzielności na asfalcie i poza nim.

3. Kielichy są w nienajgorszym stanie zaglądając od góry i pukając od spodu, do pełnej inspekcji musiałbym ściągać tapicerkę. Podnoszę cały czas na progach, tylne błotniki mają reparaturki.

4. Raczej tak, zależy jakie masz amorki, twardość gum/poliuretanów itp. Jedyne porównanie mam z Toyotą Hilux, tu i tu seria . Na tej samej leśnej drodze, przy podobnej prędkości, w Forysiu rozmawialiśmy normalnie, w Hiluxie siedząc na fotelu pasażera dzwoniły mi zęby.

5. To, co napisałeś - ruda, ruda i stan silnika, sprawdzić historię serwisu. Reszta to eksploatacja, u mnie np. przy ca 260 kkm poddaje się maglownica.

6. Bardzo, jedynym minusem dla mnie (mam 4EAT) są krótkie biegi, zatem jazda powyżej 120 km/h to obroty ponad 2500 rpm, czyli hałas. Dla porównania Forester SJ ze skrzynią CVT obroty 1500 - 1700. Plus aerodynamika szafy z uchwytami robi swoje. Wszystko rekompensuje frajda z jazdy, dobre zachowanie na trasie i poza nią, świadomość, że masz pełne 4WD, zasadniczo jak wjechałeś to wyjedziesz, żadnych dołączanych protez, przeszkadzaczy i wspomagaczy (piszę o prawie 20-letnim aucie). I nie ma ramek!!! Porównanie do zwykłej ośki - sąsiad ma działkę ze spadkiem ok. 8%. Na suchej trawie nie jest w stanie wyjechać z niej Paskiem ani Corollą, Foryś nawet nie zamieli kołami.

Jeżeli coś więcej pytaj dalej. Mój jest w trybie sprzedażowym bezogłoszeniowym ;-) .

forys-211111.jpg

serwisy-03.jpg

serwisy-02.jpg

serwisy-01.jpg
Awatar użytkownika
-Evendi-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: wt sie 14, 2018 9:33 am
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podzięk.: 44 razy
Płeć: Mężczyzna

Subaru Forester SG '06

Postautor: -Evendi- » wt cze 06, 2023 8:16 am

@
Awatar użytkownika
gourmet

1) Naprawy są serio tak drogie jak straszą na YT i forach? Znajduję totalnie skrajne opinie w tym temacie.
2) Czy używałeś go w lesie/terenie? Jeżeli tak to robiłeś jakiś lift, czy może jest to przerost formy nad treścią?
3) Blacharka/kielichy posypała się aż tak, że się go pozbyłeś?
4) Jak nim jechałem był dość twardy na dziurach, Twój też tak miał?
5) Co sugerujesz sprawdzać przed zakupem? Kielichy, progi, czy silnik jest suchy - to z takich jego "podstaw do sprawdzenia" wiem.
6) Ogólnie: polecasz?

Dzięki za odpowiedź :).

@
Awatar użytkownika
sznurek

Niestety ale... Cena jest dla mnie trochę za duża, jak na samochód który może ulec drobnym wypadkom - szkoda by mi go było. Druga sprawa to silnik... mam osobiste uczulenie na diesle ;).
Awatar użytkownika
gourmet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: wt lut 02, 2016 8:17 am
Lokalizacja: Wa-wa/Warmia
Podziękował: 99 razy
Otrzymał podzięk.: 74 razy
Płeć: Mężczyzna

Subaru Forester SG '06

Postautor: gourmet » pn cze 05, 2023 8:54 pm

Znam tę maszynę, mam doświadczenia (SG przedlift 2.5 NA) - pytaj.
sznurek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: czw kwie 13, 2023 9:14 am
Lokalizacja: TBU
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podzięk.: 19 razy
Płeć: Mężczyzna

Subaru Forester SG '06

Postautor: sznurek » pn cze 05, 2023 8:15 pm

Jak chcesz konkretnego byka to rozejrzyj się za Mitsubishi Pajero IV z dieslem o pojemności minimum 3 litry. Mam takie wozidło od 2008 roku jako drugie auto i już mam wyrobioną opinię na jego temat. Krótko: będzie ze mną aż umrę albo go rozbiję tak że naprawa będzie nieopłacalna.
Obrazek
Awatar użytkownika
-Evendi-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: wt sie 14, 2018 9:33 am
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podzięk.: 44 razy
Płeć: Mężczyzna

Subaru Forester SG '06

Postautor: -Evendi- » pn cze 05, 2023 7:25 pm

Już kilka razy przewijały się tematy motoryzacyjne więc dodam kolejny.

Szukam dla siebie czegoś "do lasu", nie do topienia, upalania itp. Czegoś z napędem 4x4, dośc dużego (Jimny, Samuraje itp. opdadają) bo czasem śpię w aucie na biwaku.
W oko wpadł mi Forester w wersji 2 po lifcie bez turbo (silnik 2.0). Stąd moje pytanie: znacie tą maszynę, albo macie jakieś z nią związane doświadczenia?

Wróć do „OFF Topic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości