Gra, która ma pomóc nastolatkom w rzuceniu e-papierosów

Co nowego piszą o e-papierosach?
Awatar użytkownika
Tommy Black
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22432
Rejestracja: pt cze 05, 2015 7:23 am
Lokalizacja: Szeroko pojęta Galicja
Podziękował: 10893 razy
Otrzymał podzięk.: 28761 razy
Płeć: Mężczyzna

Gra, która ma pomóc nastolatkom w rzuceniu e-papierosów

Postautor: Tommy Black » pn maja 07, 2018 5:15 pm

basika pisze:Dlaczego wybrano e-papierosy do tego pilotażowego projektu ? Jak twierdzą z powodu statystyk, które mówią o 900% wzroście liczby młodych ludzi, którzy używają e-papierosów.


Abstrahując od samej idei tego pomysłu, to posiłkując się statystykami, choćby śmiertelności, spokojnie pierwsze levele tej gry mogły być oparte o pokazywanie skutków palenia.
Zabraklo wiedzy, wyobraźni czy odwagi?
Awatar użytkownika
basika
Waperka
Waperka
Posty: 3854
Rejestracja: śr cze 24, 2015 12:18 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 5174 razy
Otrzymał podzięk.: 6264 razy
Płeć: Kobieta

Gra, która ma pomóc nastolatkom w rzuceniu e-papierosów

Postautor: basika » pn maja 07, 2018 5:09 pm

gra.jpg


Taką ciekawostkę dla Was znalazłam. Przeczytajcie.

Jak podaje National Institute of Drug Abuse e-papierosy są obecnie najczęściej używaną formą tytoniu *shock* wśród młodzieży w Stanach Zjednoczonych
Badania z 2017 roku wykazały, że 6,3 % 14-latków i 9,3 % 16-latków używa e-papierosów.
Teraz nowa wirtualna gra o nazwie dymSCREEN VR wspierana przez Oculusa na Facebooku, ma być odpowiedzią na nowe wyzwania. Powstaje pilotażowy program, który ma zbadać jak wirtualna technologia pozwoli odwrócić ten trend. Oczywiście największym zagrożeniem jest obawa, że e-papierosy służą jako brama do przyszłego palenia, a sama nikotyna może spowodować śmierć dzieci.

Kilka dni temu Scott Gottlieb, komisarz FDA, oświadczył że "prowadzą szeroko zakrojoną, tajną ogólnokrajową kampanię, której celem jest zahamowanie sprzedaży e-papierosów, w szczególności produktów Juul, osobom nieletnim". Ponadto FDA rozważa regulację e-papierosów jako leku dostępnego bez recepty.

Obecnie testowana wirtualna gra o nazwie dymSCREEN VR, ma na celu uczyć nastolatków jak nie ulegać presji społecznej i naciskom związanym z modą na e-papierosy.
Według dr Kimberly Hieftje, naukowca i dyrektora laboratorium Play4Real, smokeSCREEN VR jest pierwszą pilotażową grą wideo, która poprzez pokazywanie skutków podejmowanego ryzyka, ma zapobiec używaniu e-papierosów przez nastolatków. Co ważne, ma się to odbywać w środowisku wirtualnym, więc bezpiecznym.
"Jej celem jest ćwiczenie odmowy, a także korygowanie błędnych wyobrażeń na temat bezpieczeństwa e-papierosów
„Jeśli eksperyment się powiedzie, planowane są podobne gry, które mają zapobiegać używaniualkoholu, narkotyków i ryzykownym zachowaniom seksualnym" - mówi Hieftje.

Dlaczego wybrano e-papierosy do tego pilotażowego projektu ? Jak twierdzą z powodu statystyk, które mówią o 900% wzroście liczby młodych ludzi, którzy używają e-papierosów.

Ciekawa jestem Waszego zdania na temat tego programu. Ja byłabym za, ale obawiam się, że to kolejna akcja wymierzona w EIN, a nie troska o dzieci. Skoro o tragicznych skutkach palenia papierosów wiemy od dziesięcioleci, to dlaczego nie poszły na pierwszy ogień tej akcji ? Jak na razie nie ma dowodów na to, że e-papierosy są równie groźne. Jest wręcz przeciwnie, mówi się że są minimum 95% bezpieczniejsze. Oczywiście nikt nie popiera wapowania przez dzieci, ale wraz z ze wzrostem użytkowników e-papierosów wśród młodzieży (badania w Wielkiej Brytanii pokazały, że mamy do czynienia z okazjonalnym, a nie regularnym użytkowaniem), to jednocześnie maleje ilość palących tradycyjne papierosy. A to powinno chyba cieszyć ? Dziwne to wszystko i zastanawiające...

Całość : https://www.cnbc.com/2018/05/03/faceboo ... ocialPilot
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wróć do „W mediach - Komentarze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości