Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Używamy naszych e-papierosów odpowiedzialnie! Wszystko, co warto wiedzieć o bezpieczeństwie...
Awatar użytkownika
LoCtoR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2018, 09:33
Punkty reputacji: 108
Lokalizacja: 3miasto
Podziękował: 103 razy
Otrzymał podzięk.: 96 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: LoCtoR » 23 sie 2018, 23:14

Czy możemy tutaj postawić znak równości?

No nie, nie możemy. Swoją droga ciekawi mnie czy producenci tych premixów maja podpisane jakieś umowy z właścicielami marek pod które się podszywają. Mniejsza jednak z tym.
Wasza etykieta jest ok z wyjątkiem tej nieco infantylnej grafiki kuleczki/słoneczka czy co to jest, która będzie moim zdaniem magnesem na dzieciaki. Co jest złego w obrazku listka mięty? Albo przekrojonej cytryny czy banana? Za bardzo smakowite? To może zrobić mniejsze etykiety z bardziej wyeksponowanym logo MaiArt i opisem smaku? Jeśli w grafice trzeba iść aż na takie kompromisy to może się jej całkiem pozbyć? Tak strzelam z czubka głowy.

Awatar użytkownika
MaiArt
Super Użytkownik
Super Użytkownik
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2015, 12:59
Punkty reputacji: 714
Lokalizacja:
Podziękował: 252 razy
Otrzymał podzięk.: 507 razy
Płeć: nieokreślona

Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: MaiArt » 23 sie 2018, 23:53

LoCtoR pisze:To może zrobić mniejsze etykiety z bardziej wyeksponowanym logo MaiArt i opisem smaku? Jeśli w grafice trzeba iść aż na takie kompromisy to może się jej całkiem pozbyć? Tak strzelam z czubka głowy.

Powiem tak... Poprzednie trzy wersje etykiet były zgodne z Twoimi sugestiami i... było jak było, gdyż "producenci" innych marek przyzwyczaili Klientów do pewnego "standardu". Żyjemy w czasach, kiedy to opakowanie jest najważniejszym elementem produktu i muszę naprawdę bardzo się powstrzymywać przed przyjęciem powszechnie obowiązujących zasad gry.

No i pozostaje jeszcze jeden aspekt:

W chwili obecnej produkt kosztuje w detalu 15 zł => Dodam wypasioną buteleczkę typu gorilla i (dopasowując się do standardów konkurencji) podniosę cenę do 25 zł => Dodam do tego jeszcze wypasione pudełeczko i spokojnie mogę podnieść cenę do 35 zł => Całość wsadzę do wypasionej aluminiowej puszki i cena może zostać podniesiona do 50 zł

Tylko czy poza wydaniem większej kwoty cokolwiek w smaku się zmieni? Dopłacimy 35 zł za coś, co i tak za chwilę wyląduje w koszu...
Awatar użytkownika
Bimaczow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 177
Rejestracja: 01 lip 2018, 17:30
Punkty reputacji: 14
Lokalizacja: Beskidy
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podzięk.: 73 razy
Płeć: Mężczyzna

Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: Bimaczow » 24 sie 2018, 00:58

Nie chcę si wymadrzac bo za głupi i zbyt mało kompetentny jestem... ale Szklana butelka z pipeta 50ml to koszt jakie 1,75zl aluminiowa 2,50 około, ja mam 100ml z atomizerem po 1,30 z tym że zamawiam w tysiącach czyli z 15zl robi się około 17 plus etykieta "lepsza" jakieś 50gr sztuka na foli ( liczę przy zamówieniu około 500sztuk nie wiem jak przy mniejszych ilościach ) nie licząc pracy grafika bo to wydatek jednorazowy koszty wzrośnie max do 18-20zl . Szkło jest spoko i zawsze można zrobić akcje że przy oddaniu butelki masz 5% rabatu , znajomi tak robią i o dziwo działa :-) a butelki oddają do mycia i używają ponownie .
Awatar użytkownika
MaiArt
Super Użytkownik
Super Użytkownik
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2015, 12:59
Punkty reputacji: 714
Lokalizacja:
Podziękował: 252 razy
Otrzymał podzięk.: 507 razy
Płeć: nieokreślona

Re: Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: MaiArt » 24 sie 2018, 00:59

Ja nie mówię o realnych kosztach, a o cenie produktu na rynku. Jak dla mnie, to ceny produktów innych firm są całkowicie odjechane w kosmos :/
Awatar użytkownika
MaiArt
Super Użytkownik
Super Użytkownik
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2015, 12:59
Punkty reputacji: 714
Lokalizacja:
Podziękował: 252 razy
Otrzymał podzięk.: 507 razy
Płeć: nieokreślona

Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: MaiArt » 24 sie 2018, 09:37

Nie mogę edytować wcześniejszego postu, więc z konieczności post po poście...

Kończąc wcześniejszą myśl:
Pazerność niektórych firm jest przerażająca *shock* Wszyscy doskonale sobie zdajemy sprawę z realnych kosztów wytworzenia premiksów i wystawienie wytworów krajowych mieszaczy w cenie 30-40 zł za buteleczkę to już chyba lekka przesada :eek:

Kolejne bardzo ważne (a właściwie najaważniejsze) pytanie...
Co takiego sprzedają nam lokalni producenci w tych kosmicznych opakowaniach?

Odpowiedź jest prosta. Oni sami tego nie wiedzą, gdyż nie dysponują informacjami na temat pełnego, rzeczywistego składu swoich wyrobów. W najlepszym przypadku korzystają z kart charakterystyki MSDS stosowanych przez siebie aromatów, a te nie zawierają informacji o wszystkich składnikach lub (co stwierdziłem na podstawie przeprowadzonych analiz) są (delikatnie rzecz ujmując) "troszeczkę odbiegające od rzeczywistości". A to jest bardzo niebezpieczne w przypadku tworzenia mieszanin wieloskładnikowych, gdyż nie znając pełnego składu nie można sprawdzić, czy składniki mieszanych aromatów nie wejdą ze sobą w interakcje. Położenie truskawki na biszkopcie, a wymieszanie aromatu biszkoptowego z truskawkowym, to dwie zupełnie różne bajki. Pal licho, jeżeli nowo powstała mikstura od razu zmętnieje/rozwarstwi się/zżeluje/będzie brzydko pachniał/.... A co w przypadku, kiedy składniki mieszaniny będą bardzo wolno ze sobą reagowały (kinetyka reakcji w temperaturze pokojowej nie musi być oszałamiająca), a powstające produkty będą toksyczne? Nasi producenci na takie pytania odpowiedzi nie udzielą, gdyż nie mają o tym bladego pojęcia, a próby uzyskania od nich odpowiedzi w najlepszym przypadku kończą się (co już przerabiałem na własnej skórze) gigantyczną falą hejtu wspierających ich trolli internetowych lub (jeżeli będę dalej drążył temat i zadawał niewygodne pytania) groźbami napuszczenia na mnie wszystkich możliwych kontroli świata.

Reasumując:
Niech każdy sam wyciągnie wnioski :roll:

Dla atencji kolejne apetyczne opakowania prosto z sieci
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 sie 2018, 10:18 przez MaiArt, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LoCtoR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2018, 09:33
Punkty reputacji: 108
Lokalizacja: 3miasto
Podziękował: 103 razy
Otrzymał podzięk.: 96 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: LoCtoR » 24 sie 2018, 10:08

Ja tylko nieśmiało zwróciłem uwagę na etykietę. Szanuje wasze podejście do sprawy. Pewne rzeczy dla ludzi odpowiedzialnych powinny być oczywiste. Dla was są, dla innych jak widać po fotkach nie bardzo. Tam gdzie na pierwszym miejscu jest zysk, nie ma zazwyczaj miejsca na odpowiedzialność, rozsądek itp - w takich czasach żyjemy.

Wróć do „Bezpieczeństwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości