Generalnie restrykcje spowodowane są nieodpowiedzialnością użytkowników epapierosów, lecący samolot to ostatnie miejsce w którym chciałbym zobaczyć pożar.
I tak dobrze, że nie dali na to całkowitego zakazu.
Na tę chwilę te regulacje oceniam pozytywnie. Ma być pod ręką, dobrze zabezpieczone przed przypadkowym odpaleniem.
Incydenty z udziałem ep w samolotach - nowe regulacje
-
- Użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt cze 16, 2015 9:31 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 80 razy
- Otrzymał podzięk.: 462 razy
- Płeć:
Re: Incydenty z udziałem ep w samolotach - nowe regulacje
HF dripper&Elite V2; Pandora Shadow&Domno; BF99&MFS Wasp; GbB22 mini LE&Smugler;Sat burn22&Pendulum; GbB22&Gp Paps v2.5; Surface&Crovinuss
-
- Płeć:
Re: Incydenty z udziałem ep w samolotach - nowe regulacje
Myślę że te przepisy są rozsądne, ja nie doszukuję się w nich znamion dyskryminacji a jedynie bezpieczeństwo w czystej postaci.
-
- Użytkownik
- Posty: 944
- Rejestracja: śr cze 10, 2015 1:31 pm
- Lokalizacja: Ząbki
- Podziękował: 1680 razy
- Otrzymał podzięk.: 976 razy
- Płeć:
Incydenty z udziałem ep w samolotach - nowe regulacje
Za sprawą dwóch incydentów z udziałem ep w ostatnim czasie, wraca temat przewozu ep w samolotach.
Jak donosi pazaser.pl
"W ciągu ostatnich dwóch tygodni doszło do co najmniej dwóch przypadków, kiedy e-papieros stał się przyczyną zakłócenia lotu. Jeden miał miejsce w Azji, drugi - w Ameryce Północnej.
W sobotę (24.10) pasażer lecący samolotem linii Malindo Air do Kuala Lumpur doznał poparzeń ręki i nóg. Przyczyną wystąpienia tych, na szczęście powierzchownych ran, było uruchomienie się e-papierosa w bagażu podręcznym trzymanym przez pasażera na kolanach.
Drugi incydent w tym miesiącu miał miejsce 12 października w samolocie linii Delta Air Lines z Montego Bay (Jamajka) do Atlanty. Podczas lotu uruchomił się czujnik pożaru w jednym z bagażników. Pasażerowie zostali ewakuowani z pokładu samolotu za pomocą trapów. Czujnik uruchomił się przez samoczynne rozgrzanie się e-papierosa w bagażu rejestrowanym.
Z powodu powtarzających się incydentów spowodowanych przez e-papierosy linie lotnicze oraz międzynarodowe organizacje zrzeszające przewoźników wydały rekomendacje, a potem zakazy dotyczące przewozu e-papierosów w bagażu rejestrowanym przez pasażerów. W 57. edycji regulacji dotyczących przewozu materiałów niebezpiecznych wydawanych przez IATA, z początkiem 2016 r. wejdą w życie zapisy odnośnie tych urządzeń.
Wytyczne odnośnie e-papierosów będą dawały możliwość przewozu tych urządzeń przez pasażerów i załogi jedynie w bagażu podręcznym. Dodatkowo nałożony zostanie obowiązek zapobiegania przed ich samoczynnym uruchomieniem. Baterie zapasowe będą musiały, podobnie jak w przypadku innych baterii zapasowych, być zabezpieczone przed przypadkowym zwarciem m.in. poprzez umieszczenie ich w fabrycznym opakowaniu, zaklejeniem zewnętrznych zacisków lub styków baterii taśmą czy umieszczenie w osobnych opakowaniach.
Należy pamiętać również o tym, że e-papierosy wyposażone w baterie litowe podlegają także przepisom dotyczącym przewozu baterii takiego typu.
Regulacje IATA bazują na wytycznych EASA dotyczących przewozu materiałów niebezpiecznych drogą lotniczą. W wielu przypadkach nie tylko w pełni się pokrywają z tymi wytycznymi, ale są też bardziej restrykcyjne. "
Źródło artykułu: http://www.pasazer.com/mobi/news/28233/coraz,wiecej,incydentow,przez,e,papierosy.html
Jak donosi pazaser.pl
"W ciągu ostatnich dwóch tygodni doszło do co najmniej dwóch przypadków, kiedy e-papieros stał się przyczyną zakłócenia lotu. Jeden miał miejsce w Azji, drugi - w Ameryce Północnej.
W sobotę (24.10) pasażer lecący samolotem linii Malindo Air do Kuala Lumpur doznał poparzeń ręki i nóg. Przyczyną wystąpienia tych, na szczęście powierzchownych ran, było uruchomienie się e-papierosa w bagażu podręcznym trzymanym przez pasażera na kolanach.
Drugi incydent w tym miesiącu miał miejsce 12 października w samolocie linii Delta Air Lines z Montego Bay (Jamajka) do Atlanty. Podczas lotu uruchomił się czujnik pożaru w jednym z bagażników. Pasażerowie zostali ewakuowani z pokładu samolotu za pomocą trapów. Czujnik uruchomił się przez samoczynne rozgrzanie się e-papierosa w bagażu rejestrowanym.
Z powodu powtarzających się incydentów spowodowanych przez e-papierosy linie lotnicze oraz międzynarodowe organizacje zrzeszające przewoźników wydały rekomendacje, a potem zakazy dotyczące przewozu e-papierosów w bagażu rejestrowanym przez pasażerów. W 57. edycji regulacji dotyczących przewozu materiałów niebezpiecznych wydawanych przez IATA, z początkiem 2016 r. wejdą w życie zapisy odnośnie tych urządzeń.
Wytyczne odnośnie e-papierosów będą dawały możliwość przewozu tych urządzeń przez pasażerów i załogi jedynie w bagażu podręcznym. Dodatkowo nałożony zostanie obowiązek zapobiegania przed ich samoczynnym uruchomieniem. Baterie zapasowe będą musiały, podobnie jak w przypadku innych baterii zapasowych, być zabezpieczone przed przypadkowym zwarciem m.in. poprzez umieszczenie ich w fabrycznym opakowaniu, zaklejeniem zewnętrznych zacisków lub styków baterii taśmą czy umieszczenie w osobnych opakowaniach.
Należy pamiętać również o tym, że e-papierosy wyposażone w baterie litowe podlegają także przepisom dotyczącym przewozu baterii takiego typu.
Regulacje IATA bazują na wytycznych EASA dotyczących przewozu materiałów niebezpiecznych drogą lotniczą. W wielu przypadkach nie tylko w pełni się pokrywają z tymi wytycznymi, ale są też bardziej restrykcyjne. "
Źródło artykułu: http://www.pasazer.com/mobi/news/28233/coraz,wiecej,incydentow,przez,e,papierosy.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Claude [Bot] i 1 gość