TESLA PUNK 85W - nowa, stara MACHINA

Awatar użytkownika
Tommy Black
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22432
Rejestracja: pt cze 05, 2015 7:23 am
Lokalizacja: Szeroko pojęta Galicja
Podziękował: 10893 razy
Otrzymał podzięk.: 28761 razy
Płeć: Mężczyzna

TESLA PUNK 85W - nowa, stara MACHINA

Postautor: Tommy Black » sob maja 12, 2018 6:13 am

Cholera! To niesprawiedliwe. Mamoooooo! Znów @
Awatar użytkownika
Haze
ma a ja nie! :cry: :cry: :cry:

Dobra, oddam rower za tę Teslę!

Obrazek


PS
A test jak zwykle super i dziękówa jak zwykle...mimo wszystko... :-P

PS
Żeby ocalić też rowery innych, uprzejmie donoszę że w znanym wszystkim rowerzystom sklepie e- *czajniczek* pojawiła się już ta Tesla i kilka innych modeli w cenach górskich premii I kategorii.Obrazek Na rowery...
Awatar użytkownika
marjo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: śr kwie 04, 2018 5:19 am
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podzięk.: 13 razy
Płeć: Mężczyzna

TESLA PUNK 85W - nowa, stara MACHINA

Postautor: marjo » ndz kwie 22, 2018 5:46 am

Diodami (na szczęście) można sterować/wyłączyć. Jednoczesne naciśnięcie Power i + wprowadza nas w to (jakże ważne) menu :)
Awatar użytkownika
Haze
Ekspert
Ekspert
Posty: 3788
Rejestracja: śr cze 17, 2015 6:58 pm
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 3899 razy
Otrzymał podzięk.: 6121 razy
Płeć: Mężczyzna

TESLA PUNK 85W - nowa, stara MACHINA

Postautor: Haze » sob kwie 21, 2018 7:49 pm

No to mamy w końcu pomniejszoną wersję poprzedniczki czyli Teslę Punk 85! Ponieważ właściwie jedyna różnica to gabaryt (mniejszy o jedną batkę 18650) to ograniczę się tylko do pokazania zdjęć :mrgreen::

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No OK, żartowałem :mrgreen: aczkolwiek Tesla 85 ma BARDZO dużo wspólnego z modelem 220 więc siłą rzeczy BARDZO często będę się odwoływał do TEJ recenzji.


1. WYKONANIE.

Jeśli chodzi typowo o wykonanie to obowiązuje większość moich spostrzeżeń z recenzji 220-ki czyli:
* całkiem pancerne wykonanie (z delikatną obawą o wrażliwość tej pleksi na ścianach bocznych),
* odpustowe diodki, których tym razem nie da się (chyba) wyłączyć, ale za to przy tym rozmiarze moda właściwie zupełnie chowają się pod dłonią,
* ŚWIETNE przyciski i czytelny wyświetlacz,
* niby nieco inna ale dalej tak samo zyebana klapka baterii:

Obrazek

Czyli znowu patent polegający na walce z magnesami podczas wsuwania klapy, całe szczęście, że jest ona mniejsza niż w 220-tce więc idzie to nieco łatwiej.

Poza tym pojawiło się kilka cech IN PLUS:
a) przede wszystkim zyskała ERGONOMIA - i to nie tylko dlatego, że 85-ka jest mniejsza, ale głównie dlatego że jest SPORO lżejsza: zamiast 370 g mamy tu 250 g. Żeby była jasność - to w dalszym ciągu dość ciężki i średnio ergonomiczny mod, ale jest dużo zgrabniejszy od 220-tki.
b) może to i drobiazg ale solidniej wygląda też gniazdo 510, no i jest usytuowane centralnie:

Obrazek

A najważniejsze z tego wszystkiego to, że oczywiście KLIMAT moda został całkowicie ZACHOWANY!


2. PARAMETRY.

Moc: 85 W
Obsługiwane rezystancje: 0,05 - 3 ohm
Tryby pracy: VW, Ni, Ti, SS, TCR
Baterie: 1x18650
Wymiary: 29 x 42 x 84 mm
Waga z baterią: 250 g
Dodatkowo: preheat, sterowanie mocą podczas sztacha


3. TRYB VW.

Najpierw przebieg napięcia przy 30W:

Obrazek

Hmm, no strasznie postrzępiony jest. Na nasze szczęście bezwładność cieplna grzałek ma gdzieś takie (wy)skoki, ale trochę wstyd ...

85-ka ma też (równie postrzępione) predefiniowane tryby rozruchu:

Obrazek

które bardzo płynnie obniżają/podnoszą moc na grzałce przez pierwsze 3 sekundy sztacha.

A jak chcemy KONKRETNIE posterować mocą sztacha to wybieramy tryb USER:

Obrazek

i możemy sobie ustawić moc w każdej sekundzie sztacha (do 10 sekund).

Jeśli chodzi o oddawanie mocy:

Obrazek

to, jak to TESLA, z reguły trochę od siebie dokłada. Wprawdzie 85 W nie wyciągnęła, ale pewnie gdybym włożył baterię niezmęczoną uprzednimi testami byłoby OK. Nie drążę tego wątku bo wapowanie powyżej 35-40 W na jednobateryjkowym modzie i tak mija się z celem.

4. TRYB TC.

Suchy knot:

Obrazek

I tu jest DUŻA przewaga w stosunku do 220-ki, której zorientowanie się, że knot jest suchy zajmowało jakieś 2 sekundy, i dopiero potem zaczynała zjeżdżać, dość ospale, z napięciem. W przypadku 85-ki po 1,5 sekundy mamy już napięcie zbite do ZERA. W efekcie na knocie nie ma nawet śladu przybrązowienia, fajnie.
A przy normalnym wapowaniu TC?

Obrazek

Jest standardowo, bez szału, ale też absolutnie bez zawodu.


5. PODSUMOWANIE.

Patrząc szkiełkiem i okiem ujrzymy dużo modów tańszych i elektrycznie porównywalnych albo i lepszych niż Tesla85. Jeśli chodzi o mnie to w jej przypadku czucie i wiara silniej do mnie mówią i Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ ZOSTAJE ZE MNĄ!!! A tak w ogóle to na Tesli wszystko smakuje LEPIEJ! :mrgreen:

PS. Tym bardziej, że jakoś tak się polubiła z Blitzem:

Obrazek
Obrazek

Wróć do „Haze i jego testy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości