Jak uzyskać smak jak z jednorazówek?

Miejsce na szybkie pytania (nie tylko) początkujących waperów...
grawadas
Użytkownik
Użytkownik
Punkty reputacji: 0
Podziękował: 3 razy

Postautor: grawadas » 21 cze 2022, 22:35

Witam, na samym starcie dodam że nie znam się zbytnio na jak najlepszym wyciąganiu smaku.
I mam kilka pytań odnośnie smaku, drutów i parowników.

Moim celem jest uzyskanie na parowniku RTA smaku jak najbardziej podobnego do tego z jednorazówek Aroma-king.

1. Czy jest w ogóle możliwość żeby jakiś parownik oddawał tak smak jak te jednorazówki?
2. Jak duży wpływ może mieć na to typ drutu i bawełna którą użyję?
3. Jakbym wlał do mojego olejku liquidu odpowiednią ilość słodzika i chłodzika to czy efekt by był podobny? Może ktoś już próbował?

M.
Awatar użytkownika
Marcin Gdynia
Moderator
Moderator
Punkty reputacji: 2601
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podzięk.: 13 razy

Postautor: Marcin Gdynia » 21 cze 2022, 22:48

Trudne pytania, ale się podejmę. Może coś pomogę...

1. Jeśli chcesz otrzymać taki sam smak jak w danej jednorazówce to należy zacząć od znalezienia takiego samego w smaku liquidu. Biorąc pod uwagę to, że na rynku jest duży wybór atomizerów i liquidów to myślę, że coś dobrego znajdziesz. Warto zacząć od atomizera do metody MTL bo z tego co wiem, te jednorazówki mają ciasny przepływ powietrza i są produkowane właśnie do metody wapowania MTL. A ze smakami niestety musisz eksperymentować.
2. Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak uniwersalny, najlepszy na świecie drut i bawełna. Każdy ma swoje preferencje, styl wapowania i oczekiwania. Są tacy, którzy uważają, że najlepszy jest prosty Kanthal, ale są i tacy, jak np. ja, którzy uważają, że Clapton jest o niebo lepszy. Najlepszy sprzęt, drut, bawełna to taki, który spełnia Twoje oczekiwania. Jeśli używanie takiego zestawu sprawia, że czujesz się z tym dobrze i nie masz chęci powrotu do papierosa analogowego to znaczy, że masz najlepszy sprzęt. :) Analogicznie jest z drutem i bawełną.