basika pisze:Nie wiem czy zwróciliście uwagę. Na tej konferencji jest mowa o tym, ze przedsiębiorcy zostali zaproszeni dzisiaj do MF w celu omówienia szczegółów dotyczących banderolowania opakowań. Czyli mówiąc wprost, nikt tam nie czeka na wyniki konsultacji, ale ostro działają .
Basiu były próby "szerszej dyskusji" ale pani Dyrektor grzecznie wytłumaczyła że jeszcze do 12 lipca czyli do dnia wczorajszego spotkania w MF jest termin na przesyłanie naszych spostrzeżeń i wniosków, co za tym idzie ona nie jest na dzień 12 lipca przygotowana do dyskusji wykraczającej po za temat spotkania na które zostaliśmy zaproszeni.
Prowadziliśmy kiedyś skład podatkowy i z żalem muszę przyznać że wielu zaproszonych przedsiębiorców wykazało się zupełnym brakiem wiedzy o tym małym papierku jakim jest znak akcyzy/banderola. Większość tych którzy zabrali głos proponowała nawet abyśmy znaki akcyzy drukowali sobie sami lub zlecali to drukarni, a tymczasem znak akcyzy jest znakiem ścisłego zarachowania, posiada niepowtarzalne numery serii. Kupując je w UC kupujemy znaki akcyzy z numerami od - do i rozliczamy się także z użycia znaków z numerami od - do i tylko takie banderole o numerach odpowiadających numerom zakupionym przez nas w UC mogą się pojawiać na naszych produktach.
Obawiam się że Dyrektor Departamentu Podatku Akcyzowego, w duszy kiwała głową nad naszą niewiedzą i proponowanymi sposobami oznaczania naszych produktów. Obawiam się także że dyskusja na temat nanoszenia znaku akcyzy już się odbyła. Obym się mylił.
LogerM napisał
Ministerstwo zobowiązało się wydać informator dla początkujących odnośnie całości procesu znakowania, czyli od założenia składu podatkowego, poprzez wymagania odnośnie rozliczania ze znaków i ich zamawiania, kończąc na sprawozdawczości.
Bardzo, ale to bardzo bym tego chciał.