Będzie akcyza od e-papierosów?

Wszystko, co dotyczy problemów związanych z przepisami stworzonymi przeciwko nam i e-papierosom...
Awatar użytkownika
basika
Waperka
Waperka
Posty: 3854
Rejestracja: śr cze 24, 2015 12:18 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 5174 razy
Otrzymał podzięk.: 6264 razy
Płeć: Kobieta

Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: basika » pt cze 30, 2017 11:33 am

No i mamy stanowisko Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
Wrzucam całość, bo jest naprawdę ciekawe. Zwracam uwagę na pytanie jakie w nim pada i jak świetnie się rozprawili z głupią argumentacją MF o o stratach z powodu rezygnacji z palenia przez palaczy( zaznaczyłam tłustym drukiem). Ciekawe jakiej odpowiedzi się doczekamy. ;)

Przedstawiony projekt ustawy dotyczy objęcia podatkiem akcyzowym nowej grupy towarów, w tym m.in. nowatorskich wyrobów tytoniowych oraz płynów do papierosów elektronicznych. Warto zwrócić uwagę, że w odniesieniu do papierosów elektronicznych, jest to już druga fundamentalna zmiana legislacyjna przeprowadzana w bardzo krótkim czasie. Niedawno implementowano tzw. dyrektywę tytoniową, która nałożyła na branżę, stanowiącą spory sektor gospodarki, szereg nowych obowiązków i obostrzeń. Zakazano m.in. sprzedaży liquidów przez Internet oraz wprowadzono obowiązek rejestracji każdego produktu wchodzącego na rynek. Producenci i dystrybutorzy musieli dostosować się do nowych warunków, jednak wciąż nie można stwierdzić, jaki dokładnie będzie wpływ tych regulacji - bardziej restrykcyjnych, niż minimalne wymagania zawarte w dyrektywie - na rynek. W takiej zatem sytuacji, prawodawca zdecydował się stworzyć projekt ustawy, który ponownie wprowadza bardzo daleko idące zmiany na rynku. Chodzi tu o opodatkowanie liquidów do papierosów elektronicznych akcyzą. Pomysł ten jest od niedawna dyskutowany wewnątrz Unii Europejskiej, jednak na ten moment UE nie harmonizuje podejścia do zagadnienia. Innymi słowy, państwa członkowskie same decydują o tym, czy chcą wprowadzić akcyzę na elektroniczne papierosy, czy nie. Jeśli polski ustawodawca decyduje się na opodatkowanie liquidów akcyzą - choć z dostępnych danych wynika, że na rozwiązaniu takim państwo nie może zbyt wiele zyskać - to powinien uczynić to w sposób umiarkowany, tak żeby nie uderzać ponownie w branżę, która dopiero dostosowuje się do nowych uwarunkowań regulacyjnych. Niestety, projektodawca nie poszedł tą drogą - zamiast tego zaproponował niemożliwą do zaakceptowania stawkę akcyzy, nie bacząc na społeczne i rynkowe skutki takiego rozwiązania, mimo że - jak wynika z załączonego OSR - jest ich świadomy. Projekt należy zatem ocenić zdecydowanie negatywnie.

W przedstawionym projekcie zaproponowano stawkę akcyzy na płyn do papierosów elektronicznych na poziomie 70 groszy za mililitr. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w ten sposób polski prawodawca decyduje się na ustanowienie niemal najwyższego - jeśli wziąć pod uwagę rozporządzalny dochód obywateli - poziomu opodatkowania liquidów w całej Unii Europejskiej. Łącznie bowiem z podatkiem VAT, którym objęta jest ta część ceny wynikająca z akcyzy, podatki od płynów do e-papierosów w Polsce stanowiłyby w przypadku realizacji scenariusza zakładającego stawkę 70 groszy za mililitr, aż 1,1 proc. dziennego rozporządzalnego dochodu. Wyższa jest wartość jedynie na Węgrzech, natomiast we wszystkich pozostałych państwach, które zdecydowały się na opodatkowanie liquidów, takich jak Włochy, Rumunia, czy Grecja, udział opodatkowania liquidów w dziennym dochodzie rozporządzalnym jest znacznie niższy, niż w Polsce. Trzeba przy okazji zaznaczyć, że doświadczenia zachodnich państw związane ze wprowadzeniem akcyzy na płyny do elektronicznych papierosów są zdecydowanie negatywne. We Włoszech, projektowane wpływy z tytułu podatku wynosiły 86 milionów euro, podczas gdy rzeczywiste dochody budżetu wyniosły w 2016 roku zaledwie 3,4 miliona euro. Oznacza to, że założony plan zrealizowano tylko w odrobinę ponad 5 proc. Przykład włoski stanowi praktyczne potwierdzenie tezy, zgodnie z którą podatek akcyzowy na liquidy jest nieefektywny fiskalnie, ze względu na duże rozproszenie podmiotów i wciąż stosunkowo niewielkie wolumeny sprzedaży. Nowy podatek wiązał się jednak nie tylko z kompromitująco niskimi wpływami do budżetu - w rezultacie jego wprowadzenia, ceny detaliczne wzrosły o 150 proc. Efekt był prosty do przewidzenia - rozwinęła się szara strefa, a duża część legalnie funkcjonujących firm wypadła z rynku.

Przy tak wysokiej stawce akcyzy, ryzyko powtórzenia w Polsce scenariusza włoskiego jest bardzo wysokie. Wystarczy jedynie wspomnieć, że w przedziale cenowym poniżej 50 groszy za mililitr, wprowadzenie akcyzy na poziomie 70 groszy za mililitr oznacza podwyższenie ceny detalicznej o ponad 280 proc. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że negatywny wpływ tak wysokiej stawki na wszystkich uczestników rynku będzie jeszcze bardziej dobitny, niż we Włoszech. Sam projektodawca zwraca na to uwagę w OSR, gdzie szacuje, że dochód rozporządzalny użytkownika elektronicznych papierosów, po wprowadzeniu akcyzy na poziomie 70 groszy, zmniejszy się o 600 złotych w skali roku. Projektodawca zaznacza również, że skutkiem wejścia ustawy w życie będzie rozwinięcie się szarej strefy, a jednocześnie potencjalne wpływy budżetowe z tytułu akcyzy określa się jako "marginalne". Powstaje zatem pytanie o rzeczywiste ratio legis tej ustawy - skoro z tytułu tego podatku projektodawca nie spodziewa się wysokich wpływów, a jednocześnie oczekuje negatywnego oddziaływania na konsumentów i podmioty gospodarcze, to jaki jest realny cel opodatkowania liquidów do papierosów elektronicznych akcyzą? Projektodawca zwraca uwagę na fakt, że wielu palaczy zrezygnowało z palenia tytoniu na rzecz używania mniej szkodliwych dla zdrowia papierosów elektronicznych, w związku z czym budżet państwa stracił potencjalne wpływy z tytułu podatku akcyzowego od papierosów, czy tytoniu do palenia. Argument taki może budzić jedynie zdziwienie, ponieważ przy poprzednich inicjatywach, mających na celu podwyższanie akcyzy na papierosy i wyroby tytoniowe (dramatyczne w skutkach), uzasadniano je właśnie dbałością o zdrowie obywateli. Wyższa miała powodować podwyżki cen, a w rezultacie odejście konsumentów od tradycyjnych wyrobów tytoniowych - oczywiście do tego nie doszło, zwiększyła się jedynie szara strefa i zmniejszyły wpływy do budżetu, jednak niekonsekwencja argumentacyjna prawodawcy budzi poważne zastrzeżenia. Negatywny wpływ tak wysokiej stawki na rynek zostanie jedynie zintensyfikowany przez fakt, iż akcyzą objęte zostaną wszystkie liquidy, niezależnie od tego czy zawierają nikotynę czy nie. Należy uznać to za rozwiązanie niemożliwe do zaakceptowania.

Jeśli prawodawca zdecydował się na objęcie liquidów akcyzą, można zarekomendować jedynie dwa sposoby jej wprowadzenia, w gruncie rzeczy tożsame co do celu, jednak różniące się stawką akcyzy. Można skorzystać z doświadczenia chorwackiego i opodatkować płyny do elektronicznych papierosów akcyzą o stawce zero. Pozwoli to zbadać i zweryfikować rynek, co umożliwi ewentualne podejmowanie dalszych działań. Można jednak również - i to jest rekomendacja alternatywna - wprowadzić podatek akcyzowy o minimalnej stawce. Jak najniższa stawka pozwoli osiągnąć ten sam rezultat - sprawdzić rynek i zbadać jego reakcję na samo nałożenie podatku i konieczność wykonywania nowych obowiązków. Wówczas, polityka akcyzowa państwa wobec liquidów powinna być stabilna, przewidywalna i planowana na kilka lat wprzód. W ten sposób będzie można ograniczyć negatywny wpływ ewentualnego podatku akcyzowego na rynek i jego uczestników.

Reasumując, projekt w przedstawionym kształcie, zawierający stawkę akcyzy na poziomie 70 groszy za mililitr liquidu, jest niemożliwy do zaakceptowania. Uchwalenie go w takiej formie grozi powtórką scenariusza włoskiego - najpewniej jeszcze bardziej dramatyczną w skutkach. Apelujemy zatem o ponowną refleksję nad przedstawionym projektem i zmianę stawki podatku akcyzowego na 10 gorszy za mililitr liquidu do papierosów elektronicznych.
Źródło:
http://zpp.net.pl/aktualnosci/stanowisk ... -2017-roku
Awatar użytkownika
basika
Waperka
Waperka
Posty: 3854
Rejestracja: śr cze 24, 2015 12:18 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 5174 razy
Otrzymał podzięk.: 6264 razy
Płeć: Kobieta

Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: basika » czw cze 29, 2017 6:31 pm

dorota pisze:Basiu czy ty musisz nas na noc denerwować???

Sorry skarbie, naprawdę nie chciałam :lol:
PS
Wiesz, że Cię kocham ? ;)
Awatar użytkownika
dorota
Waperka
Waperka
Posty: 1556
Rejestracja: wt cze 30, 2015 2:32 pm
Lokalizacja: Italia
Podziękował: 2584 razy
Otrzymał podzięk.: 2382 razy
Płeć: Kobieta

Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: dorota » czw cze 29, 2017 6:29 pm

Basiu czy ty musisz nas na noc denerwować???
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
basika
Waperka
Waperka
Posty: 3854
Rejestracja: śr cze 24, 2015 12:18 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 5174 razy
Otrzymał podzięk.: 6264 razy
Płeć: Kobieta

Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: basika » czw cze 29, 2017 6:22 pm

ręce.jpg

Kolejny wywiad z Wiesławem Janczykiem.
Pomimo, iż ciężko się to czyta, myślę że warto przebrnąć przez ten artykuł aby dowiedzieć z jakimi argumentami MF trzeba walczyć podczas konsultacji publicznych projektu nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym. Przypominam, że w terminie do 12 lipca swoją opinię wraz z komentarzem kierujemy do Ministerstwa Finansów na formularzu dostępnym tutaj :
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... /komentarz

Tu macie najciekawsze, moim zdaniem, fragmenty, całość pod linkiem na dole.
Przyświecają nam dwa podstawowe cele przy tym projekcie. Po pierwsze, zapewnienie bezpieczeństwa konsumentom, po drugie, chcemy zamknąć lukę w opodatkowaniu, która istniała od dłuższego czasu. Papierosy tradycyjne, elektroniczne i wyroby nowatorskie to podobne produkty – podobnie działają, wywołują też podobne skutki. Dlatego powinny również podlegać akcyzie, tak jak wyroby tytoniowe.”
Nie możemy zapominać, że e-papierosy i tradycyjne wyroby tytoniowe to po prostu używki, które działają uzależniająco i z całą pewnością nie mają pozytywnego wpływu na zdrowie konsumentów.”

Specjaliści są podzieleni co do tego, czy palenie e-papierosów jest mniej czy bardziej zdrowe od tradycyjnych papierosów, ale moim zdaniem mówienie tu o jakichkolwiek walorach zdrowotnych jest nieporozumieniem. Konsumenci obu rodzajów wyrobów wdychają wiele substancji trujących, które niezaprzeczalnie niszczą ich zdrowie.”

Projekt zakłada objęcie opodatkowaniem płynów do e-papierosów i wyrobów nowatorskich. Przy tym należy podkreślić, że definicja płynu do e-papierosów jest skonstruowana w taki sposób, by obejmowała nie tylko same płyny – niezależnie od tego, czy zawierają nikotynę, czy nie – ale także bazę używaną do wytwarzania płynu do papierosów elektronicznych. Podejście takie wynika z dążenia do stworzenia spójnego i szczelnego systemu, w którym zarówno gotowy płyn, jak i tańsza baza do samodzielnej produkcji płynu jest opodatkowana.”

Nikotynowe gumy do żucia czy plastry nikotynowe, nie będą opodatkowane. Produkty te pomagają w rzucaniu palenia, należą zatem do zupełnie innej grupy produktów niż papierosy elektroniczne, które są używką.”

Obserwując to, co się dzieje na poziomie Komisji Europejskiej, spodziewam się, że wprowadzenie takiego podatku na poziomie unijnym to niezbyt odległa perspektywa.”

Roczne dochody z akcyzy zaplanowaliśmy na poziomie 100 milionów złotych i przewidujemy, że ten poziom będzie się utrzymywał rokrocznie. Jak więc widać, nie planujemy załamania się rynku w ciągu najbliższych lat.”

Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/ekonomia-fin ... kcyza.html
Awatar użytkownika
basika
Waperka
Waperka
Posty: 3854
Rejestracja: śr cze 24, 2015 12:18 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 5174 razy
Otrzymał podzięk.: 6264 razy
Płeć: Kobieta

Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: basika » wt cze 27, 2017 6:09 pm

Wczoraj poproszone mnie, abym ten apel zamieściła na naszym salonowym FB. Oczywiście zrobiłam to i jednocześnie wrzucam go tutaj. To głos polskiego przedsiębiorcy z branży EIN i myślę, że warto się z nim zapoznać.

„Witam
Piszę tu w sprawie pilnej wszyscy w branży boimy się nowych pomysłów ministra finansów moim pomysłem jest skontaktowanie się z organizacjami które zostały powołane do konsultacji bezpośrednio przez rząd
Lista instytucji do których wyślę mój list:
http://www.mf.gov.pl/ministerstw…/…/dane-kontaktowe/centrala
http://www.dialog.gov.pl/kontakt/
http://kig.pl/o-kig/kontakt/
http://www.bcc.org.pl/Kontakty.3176.0.html
http://www.pracodawcyrp.pl/dolacz-do-nas/
http://fzz.org.pl/
http://www.opzz.org.pl/kontakt1
http://www.solidarnosc.org.pl/kontakt
http://zpp.net.pl/kontakt/
http://konfederacjalewiatan.pl/o_nas/kontakt
Razem z mężem napisaliśmy przykładowy list do tych instytucji. Jeśli ktoś z Was chce go wysłać to mogę go udostępnić :-)
A to ten list:
„My Polscy przedsiębiorcy branży Elektronicznych Inhalatorów Nikotyny zwracamy się
z prośbą o podjęcie kroków w sprawie obrony naszych firm, miejsc pracy oraz obrony użytkowników tzw. „elektronicznych papierosów”. W Polsce jest nas 1000 importerów i dystrybutorów, oraz kilkanaście wytwórni płynów do e-papierosów. Zatrudniamy około 10000 osób w większości młodych bez doświadczenia zawodowego. Prosimy o wsparcie nas w sprawie utworzenia nowego podatku akcyzowego od naszych produktów płynów do elektronicznych papierosów. Nie zgadzamy się z wymiarem tego podatku który został zaplanowany na 0,7 zł / 1ml, oraz na objęcie akcyzą płynów beznikotynowych i ich komponentów. Nie zgadzamy się również na okres od którego miałby obowiązywać nowy dla nas podatek. W tej chwili jedna 10ml butelka płynu do e-papierosów kosztuje około 3,50 netto 4,30 brutto, jeśli doliczymy do tej wartości podatek akcyzowy rzędu 70gr za 1ml da to nam cenę 11,30 zł za butelkę a to daje nam 62% podatku akcyzowego, w tym roztworze sama nikotyna stanowi zazwyczaj od 3mg do 18mg czyli jej stężenie w płynie jest różne. Dlatego uważamy że niewłaściwym jest objęcie podatkiem akcyzowym płynów na podstawie przelicznika mililitrów zamiast uwzględnienia ilości nikotyny w finalnym produkcie. Podatek akcyzowy najczęściej jest nakładany na używki wywierające określony wpływ na organizm. Akcyza na płyny do elektronicznych papierosów oraz tzw. bazy 0mg czyli beznikotynowe jest dla nas niezrozumiała szczególnie w momencie gdy Dyrektywa Tytoniowa Unii Europejskiej nie objęła tych substancji swoimi postanowieniami a nałożenie akcyzy na poziomie EU jest dopiero rozważane. Baza 0mg lub płyn do elektronicznego papierosa są niczym innym jak mieszanką glikolu propylenowego i gliceryny roślinnej, składniki te są tutaj medium transportującym nikotynę oraz aromaty. Glikol propylenowy wykorzystywany jest szeroko w produkcji żywności jako konserwant lub emulgator, składnik barwników i aromatów. W farmacji wykorzystywany jako składowa leków oraz kosmetyków jest związkiem organicznym i nietoksycznym. Drugi komponent to gliceryna roślinna wykorzystywana do produkcji kremów, pomadek w przemyśle farmaceutycznym w spożywczym jako dodatek do melasy, słodzenia likierów itd. również należy on do grupy organicznych produktów roślinnych. Nasze wątpliwości budzi akcyza na tak powszechne produkty podatkując glikol i glicerynę do e-papierosów, za jednym zamachem tworzymy ogromne pole do rozwoju różnych patologi gospodarczych, możliwość pozyskania tych substancji jest ogromna gdyż znajdują się one w szerokim użyciu. W naszym rozumieniu akcyzą objęte będą produkty przeznaczone do elektronicznych inhalatorów nikotyny, trzeba jednak zastanowić się jak zapobiec sprzedaży nieakcyzowanej gliceryny i glikolu. Problematyczne są też produkty nikotynowej terapii zastępczej gumy nikotynowe, pastylki, plastry nikotynowe czy one też zostaną objęte takim podatkiem, gumy nikotynowe zawierają 4mg nikotyny i 85% gliceryny.
Biorąc pod uwagę równość wobec prawa, apelujemy o rozwagę, jesteśmy młodą branżą w której wiele podmiotów działa od zaledwie paru lat. Większość firm w naszej branży to przedsiębiorstwa małe oraz mikroprzedsiębiorstwa, często w fazie rozwoju utrudnionego przez postanowienia kosztownej Unijnej Dyrektywy Tytoniowej. Postanowienia ww. dyrektywy wiązały się z opłatami za rejestrację sprzętu, wprowadzeniem nowych pojemników i opakowań na płyny, wycofaniem towaru nierejestrowanego. Wiele podmiotów do dziś odczuwa skutki tych zmian w postaci spłacanych kredytów przeznaczonych na dostosowanie się do ustawy. Mocno odczuwalny jest zakaz handlu w internecie i zakaz handlu transgranicznego wprowadzone mimo że nie były wymagane przez UE. Przykładowo Czeskie ustawodawstwo nie wprowadziło opłat rejestracyjnych produktów, akceptowany też jest handel internetowy, Wielka Brytania uznaje za opakowanie jedną butelkę płynu co pozwala producentom sprzedawać opakowania zbiorcze i zmniejsza koszty produkcji. Wprowadzanie postanowień dyrektywy tytoniowej wygenerowało spore koszty dla firm, oraz pogorszyło pozycję startową naszych firm w porównaniu do ich Unijnych odpowiedników. Temat ten został poruszony w raporcie Fundacji Republikańskiej, w wywiadzie dla PAP pan Radosław Żydok stwierdził „Polski rynek e-papierosów dotychczas się rozwijał, lecz od września 2016, po nowelizacji ustawy o ochronie zdrowia, sytuacja na tym rynku może się istotnie zmienić. Obawiamy się zmniejszenia legalnego rynku oraz liczby jego uczestników, ze względu na wysokie koszty obowiązkowej rejestracji e-papierosów, a także ze względu na koszty dostosowania produktów i opakowań. Może okazać się, że na legalnym rynku pozostanie tylko kilku graczy, równolegle zaś rozkwitnie szara strefa”. Na podstawie rejestracji towarów zgodnych z TPD w Inspektoracie ds. Substancji Chemicznych można stwierdzić że przeważająca ilość firm na rynku to firmy rodzime.
Polska ma w tej chwili duży problem z sprzedażą nielegalnych papierosów, akcyza w takiej wysokości spowoduje pojawienie się dodatkowego przemytu z krajów nieunijnych. Na dzień dzisiejszy ok. 25% papierosów na rynku nie ma akcyzowej banderoli, a trzeba pamiętać że przemycanie płynów do elektronicznych papierosów będzie znacznie łatwiejsze. Podobnie produkcja w tych krajach jest znacznie mniej kosztowna i nieskrępowana przez postanowienia TPD, może to doprowadzić do sytuacji w której nasi producenci będą zmuszeni do szukania bardziej atrakcyjnych lokalizacji do prowadzenia działalności. Należy tu pamiętać że istnieją spore różnice w skali funkcjonowania dyrektywy tytoniowej w poszczególnych krajach UE, podobnie poziom akcyzy nie jest jednorodny na terenie wspólnoty. Przykładowo akcyza w wydaniu Łotewskim to 0,01 euro za 1ml i 0,005 euro za miligram nikotyny, pod drugiej stronie skali mamy Włochy z stawką 0,385 euro za 1ml. Przypominamy że Włoska akcyza doprowadziła do likwidacji ok 2tyś sklepów i ucieczki przedsiębiorców do krajów sąsiednich. Ustalony podatek był zbyt wysoki i pojawił się zbyt wcześnie, planowany dochód z tego podatku w 2015r to 86mln euro udało się uzyskać 6% tej kwoty, plan wpływów skorygowano na 5mln euro. Niestety ten scenariusz grozi także naszej branży, mimo że po przeliczeniu na euro 1ml będzie kosztował ok 0,17 euro to nie możemy zostawiać tej wartości bez porównania średniego dochodu mieszkańca Włoch i Polski. Już teraz wiele naszych firm sprzedaje swoje produkty międzynarodowo, więc ich jedynym ratunkiem będzie ucieczka z naszego rynku. Obawiamy się również o rozwój szarej strefy, pojawią się produkty o wątpliwej jakości i składzie sprzedawane bez dbałości o klienta i jego zdrowie.
Uważamy że powinno się wstrzymać prace nad akcyzą do czasu zharmonizowania się podatku akcyzowego na poziomie Unii Europejskiej, ruch ten utrudni rozwój szarej strefy i ochroni nasz rodzimy biznes. Wzrost akcyzy powinien być stopniowy i długoletni, dopasowany do kondycji firm z branży elektronicznych inhalatorów nikotyny. Zacytujemy znowu raport Fundacji Republikańskiej „ większość przedstawicieli branży to niewielkie przedsiębiorstwa. Jednorazowy koszt stania się podatnikiem akcyzy to 50-100 tyś zł coroczny koszt obsługi systemu akcyzowego jest szacowany na 100 tyś zł. Dodatkowe zapotrzebowanie na kredyt bankowy wzrośnie o kilkaset tysięcy złotych stwarzając zagrożenie dla płynności finansowej przedsiębiorstw”. Wartość płynów do elektronicznych papierosów wynosi ok 250mln zł (PAP) czyli 1% legalnej sprzedaży wyrobów tytoniowych w Polsce, roczna sprzedaż „liquidów” to pięć cystern w stosunku do 1500 tirów nielegalnych papierosów.
Prosimy o rozwagę oraz obronę Polskiej Przedsiębiorczości
Z poważaniem „
pathhell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 11, 2017 2:20 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podzięk.: 6 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: pathhell » pn cze 26, 2017 1:01 pm

Jest już możliwość komentowania Projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12299602/komentarz

Zapraszam i Proszę.
Awatar użytkownika
basika
Waperka
Waperka
Posty: 3854
Rejestracja: śr cze 24, 2015 12:18 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 5174 razy
Otrzymał podzięk.: 6264 razy
Płeć: Kobieta

Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: basika » sob cze 24, 2017 6:19 pm

Trochę informacji pojawia się też w innych mediach:
http://www.superstacja.tv/wiadomosc/201 ... papierosy/

Ciekawe, wreszcie ktoś to zauważył: "Zdaniem ekspertów wciąż nie ma twardych danych wskazujących na szkodliwość substancji stosowanych w e-papierosach"
Awatar użytkownika
dorota
Waperka
Waperka
Posty: 1556
Rejestracja: wt cze 30, 2015 2:32 pm
Lokalizacja: Italia
Podziękował: 2584 razy
Otrzymał podzięk.: 2382 razy
Płeć: Kobieta

Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: dorota » sob cze 24, 2017 5:58 pm

miblah pisze:
dorota pisze:Świadczyć o tym powinna data produkcji albo tzw lotto na etykiecie. Dzięki temu mogą sprawdzić czy jest to produkt z przed akcyzy czy nie.


Data przydatności, czy data produkcji akurat niewiele dowodzi... ;) Mam coś co wyprodukowano w 2016, a sprzedam Tobie po wprowadzeniu akcyzy - zasadniczo będzie to już przestępstwo. ;) Ale ty się zaprzesz, że kupiłaś ze dwa lata temu i dopóki mnie nie sprzedasz, oboje mamy spokój. Ale oskarżyciel zwykle liczy na wpędzenie podejrzanego w "dylemat więźnia"...

data przydatności - o której nie pisałam - świadczy tylko o przydatności więc mało ona nas interesuje w tym przypadku. Jeśli dobrze zrozumiałam to Damianowi chodziło co z zapasami prywatnymi ma się rozumieć a nie w przypadku zapasów zalegających w magazynie sklepowym. I w tym wypadku moim skromnym zdaniem mogą mu nagwizdać , bo właśnie data produkcji będzie świadczyć o tym że zakupił zapas przed wejściem akcyzy. Podobna sytuacja już przecież była z bazami przed tpd i po tpd. To co jak ktoś przed wejściem tpd zakupił sobie 10 litrów to co ?
( W Italii do 20 listopada 2016 producenci mogli produkować liauidy/bazy powyżej 10ml i 20mg a do 20 maja 2017 można było sprzedawać. )
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
robert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2204
Rejestracja: czw cze 11, 2015 7:47 pm
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 4062 razy
Otrzymał podzięk.: 2405 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: robert » sob cze 24, 2017 1:49 pm

Wszystko sprowadza się do jednego. Znów musimy kombinować , bawić się w partyzantki i myśleć że damy radę. Męczące to jest i smutne , a zmusza mnie do tego mój kraj.
Awatar użytkownika
miblah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1439
Rejestracja: sob wrz 24, 2016 6:47 pm
Lokalizacja: Salon
Podziękował: 1338 razy
Otrzymał podzięk.: 1076 razy
Płeć: Mężczyzna

Będzie akcyza od e-papierosów?

Postautor: miblah » sob cze 24, 2017 12:37 pm

dorota pisze:Świadczyć o tym powinna data produkcji albo tzw lotto na etykiecie. Dzięki temu mogą sprawdzić czy jest to produkt z przed akcyzy czy nie.


Data przydatności, czy data produkcji akurat niewiele dowodzi... ;) Mam coś co wyprodukowano w 2016, a sprzedam Tobie po wprowadzeniu akcyzy - zasadniczo będzie to już przestępstwo. ;) Ale ty się zaprzesz, że kupiłaś ze dwa lata temu i dopóki mnie nie sprzedasz, oboje mamy spokój. Ale oskarżyciel zwykle liczy na wpędzenie podejrzanego w "dylemat więźnia"...
Obrazek

Wróć do „Dyrektywa - Wydarzenia, informacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Claude [Bot] i 7 gości