Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
-
- Użytkownik
- Posty: 1245
- Rejestracja: sob lip 18, 2015 7:50 pm
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 816 razy
- Otrzymał podzięk.: 1360 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
To ja dedykuję to wszystkim "wariatom" walczącym o EIN :
https://www.youtube.com/watch?v=z71kxB2poxQ
https://www.youtube.com/watch?v=z71kxB2poxQ
-
- Waperka
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2016 4:41 pm
- Lokalizacja:
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podzięk.: 28 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
Chciałam sobie dzisiaj obejrzeć transmisję a tu proszę:
"Podkomisja nadzwyczajna do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk nr 432) (ZDR, RRW)
ODWOŁANE"
http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/PlanPosKom.xsp
Added in 1 hour 58 minutes 52 seconds:
I jeszcze jeden news z dzisiaj:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 0398&rid=1
Jeśli chcą wprowadzić poprawki do samej Dyrektywy, to czy cały proces legislacyjny nie powinien się opóźnić??
"Podkomisja nadzwyczajna do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk nr 432) (ZDR, RRW)
ODWOŁANE"
http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/PlanPosKom.xsp
Added in 1 hour 58 minutes 52 seconds:
I jeszcze jeden news z dzisiaj:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 0398&rid=1
Jeśli chcą wprowadzić poprawki do samej Dyrektywy, to czy cały proces legislacyjny nie powinien się opóźnić??
-
- Użytkownik
- Posty: 22432
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 7:23 am
- Lokalizacja: Szeroko pojęta Galicja
- Podziękował: 10893 razy
- Otrzymał podzięk.: 28761 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
DamianGR pisze:" Proces notyfikacji przez Komisje Europejską rozpoczął się 1 kwietnia 2016 i będzie trwał 3 miesiące. Jeśli w tym okresie jakiekolwiek państwo UE zgłosi uwagi do projektu polskiej ustawy, okres ten wydłuża się do 6 miesięcy."
Nie wiem jaki proces nortyfikacji masz na myśli?
dr Tomasz Jaroszyński ekspert ds. legislacji w Biurze Analiz Sejmowych przygotował dla Komisji Zdrowia opinię w sprawie notyfikacji.
Oto jego stanowisko:
4. Wobec powyższego powstaje pytanie o relację pomiędzy proponowanym terminem wejścia ustawy w życie, który wynika z konieczności wdrożenia dyrektywy 2014/40/UE, a wymogiem zawieszenia przyjęcia projektowanych przepisów, wynikającym z procedury notyfikacyjnej, o której mowa w dyrektywie 2015/1535.
W tej kwestii należy przede wszystkim wskazać, że w myśl art. 5 ust. 1 dyrektywy 2015/1535 państwa członkowskie niezwłocznie przekazują Komisji wszelkie projekty przepisów technicznych, z wyjątkiem tych, które w pełni stanowią transpozycję normy międzynarodowej lub europejskiej, w którym to przypadku wystarczająca jest informacja dotycząca odpowiedniej normy. Co więcej, art. 7 ust. 1 lit. a dyrektywy 2015/1535 stanowi, że art. 5 i 6 tej dyrektywy nie stosuje się do tych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich lub dobrowolnych porozumień, dzięki którym państwa członkowskie przestrzegają wiążących aktów prawnych Unii, które skutkują przyjęciem specyfikacji technicznych lub zasad dotyczących usług.
Z przywołanych postanowień dyrektywy 2015/1535 wynika, że obowiązki notyfikacyjne państw członkowskich są wyłączone w odniesieniu do tych projektowanych przepisów krajowych, których celem jest wdrożenie do prawa krajowego rozwiązań wymaganych na gruncie prawa UE (np. dyrektywy). W tym zakresie należy odwołać się także do orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE, który przyjął, że zwolnienie z obowiązku notyfikacji przepisów technicznych niewątpliwie dotyczy przypadków, w których państwa członkowskie wypełniły swoje zobowiązania wynikające z określonych postanowień dyrektywy , natomiast obowiązek notyfikacyjny nie zostaje wyłączony, jeśli przepisy wdrażanej dyrektywy są na tle ogólne, iż pozostawiają krajowemu prawodawcy duże pole manewru .
No i sprawa procedury notyfikacji tez jest omówiona:
Art. 29 ust. 1 dyrektywy 2014/40/UE stanowi, że państwa członkowskie wprowadzają w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania tej dyrektywy do dnia 20 maja 2016 r. W związku z tym zaproponowano, aby projektowana ustawa weszła w życie właśnie z dniem 20 maja 2016 r.
3. W dniu 30 marca 2016 r. projekt ustawy został przekazany Komisji w ramach procedury notyfikacyjnej określonej w dyrektywie (UE) 2015/1535 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 września 2015 r. ustanawiającej procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego (Dz. Urz. UE L z 241 z 17.9.2015, s. 1), dalej jako „dyrektywa 2015/1535” . Zgodnie z art. 6 ust. 1 dyrektywy 2015/1535, państwa członkowskie odraczają przyjęcie projektu przepisów technicznych o trzy miesiące, począwszy od ich przekazania Komisji. W przypadku omawianego projektu datą końcową tego okresu zawieszenia jest 1 lipca 2016 r.
-
- Użytkownik
- Posty: 757
- Rejestracja: wt cze 16, 2015 8:29 am
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Podziękował: 899 razy
- Otrzymał podzięk.: 757 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
Brytyjczycy to ponoć teraz najwiekszy nasz sojusznik. Tak rzekł sam prezes. Liczę, że to państwo zgłosi sporo uwag. Tylko jak do nich dotrzeć?
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ⚡️⚡️⚡️
#uniewinnicmariana
-
- Użytkownik
- Posty: 1245
- Rejestracja: sob lip 18, 2015 7:50 pm
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 816 razy
- Otrzymał podzięk.: 1360 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
tinOFbeer pisze:A teraz żeby wkur*#$&@$ osiągnęło zenit, wczorajsze posiedzenie w UK.
Całkowite zaprzeczenie naszego
https://www.youtube.com/watch?v=aQckjBjxCls
" Proces notyfikacji przez Komisje Europejską rozpoczął się 1 kwietnia 2016 i będzie trwał 3 miesiące. Jeśli w tym okresie jakiekolwiek państwo UE zgłosi uwagi do projektu polskiej ustawy, okres ten wydłuża się do 6 miesięcy."
A może prosić np. przedstawicieli GB aby zgłosili uwagi do "naszego" projektu?
-
- Użytkownik
- Posty: 22432
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 7:23 am
- Lokalizacja: Szeroko pojęta Galicja
- Podziękował: 10893 razy
- Otrzymał podzięk.: 28761 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
@adgalfa
W opinii dr Jaroszyńskiego na którą się powołujesz jest napisane:
5. W stosunku do projektu ustawy należy zatem przyjąć, iż przepisy, które w sposób jednoznaczny można zakwalifikować jako przepisy wdrażające dyrektywę 2014/40/UE, mogą zostać wprowadzone w życie z dniem 20 maja 2016 r., gdyż są one wyłączone z zakresu notyfikacji na podstawie dyrektywy 2015/1535. Zestawienie przepisów projektu ustawy, które – w ocenie Rady Ministrów – wdrażają postanowienia dyrektywy 2014/40/UE, znajduje się w tzw. tabeli zbieżności, załączonej do tego projektu. Przedmiotem niniejszej opinii nie jest ocena prawidłowości tego zestawienia ani ocena zgodności proponowanych przepisów z prawem UE.
Z kolei przepisy projektu ustawy, które wdrażają postanowienia dyrektywy 2014/40/UE, ale jednocześnie pozostawiają krajowemu prawodawcy swobodę regulacyjną, jak również przepisy projektu ustawy wykraczające poza cel, jakim jest wdrożenie tej dyrektywy , nie powinny zostać przyjęte wcześniej niż w dniu 1 lipca 2016 r.
Czyli 20 maja 2016 roku rząd musi implementować Dyrektywę.Natomiast te postanowienia które wykraczające poza cel, jakim jest wdrożenie tej dyrektywy , nie powinny zostać przyjęte wcześniej niż w dniu 1 lipca 2016 r.Czyli w tym wypadku sprzedaż interentowa,o którą pytasz nie mogła być wprowadzona wczśśniej niż w lipcu 2016 r. ale też nie jest określona żadna data w Dyrektywie jej wprowadzenia. To jeden z przepisów Dyrektywy,który jest fakultatywny i rząd danego państwa może je prowadzić lub nie.Może je wprowadzić później niż samą Dyrekty ustawą,nawet przy pomocy rozporządzenia.
Natomiast sama Dyrektywa musi zostać wprowadzona do 20 maja 2016 r.
Prawo Unii Europejskiej przewiduje szereg sankcji za naruszenie obowiązku
transpozycji dyrektywy w określonym terminie. Przekroczenie terminu stanowi jedną
z kategorii naruszenia formalnych wymogów implementacji i jako takie uchybia
zobowiązaniom ciążącym na państwach członkowskich na mocy TFUE, a więc ostatecznie
mamy do czynienia z naruszeniem postanowień Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
W opinii dr Jaroszyńskiego na którą się powołujesz jest napisane:
5. W stosunku do projektu ustawy należy zatem przyjąć, iż przepisy, które w sposób jednoznaczny można zakwalifikować jako przepisy wdrażające dyrektywę 2014/40/UE, mogą zostać wprowadzone w życie z dniem 20 maja 2016 r., gdyż są one wyłączone z zakresu notyfikacji na podstawie dyrektywy 2015/1535. Zestawienie przepisów projektu ustawy, które – w ocenie Rady Ministrów – wdrażają postanowienia dyrektywy 2014/40/UE, znajduje się w tzw. tabeli zbieżności, załączonej do tego projektu. Przedmiotem niniejszej opinii nie jest ocena prawidłowości tego zestawienia ani ocena zgodności proponowanych przepisów z prawem UE.
Z kolei przepisy projektu ustawy, które wdrażają postanowienia dyrektywy 2014/40/UE, ale jednocześnie pozostawiają krajowemu prawodawcy swobodę regulacyjną, jak również przepisy projektu ustawy wykraczające poza cel, jakim jest wdrożenie tej dyrektywy , nie powinny zostać przyjęte wcześniej niż w dniu 1 lipca 2016 r.
Czyli 20 maja 2016 roku rząd musi implementować Dyrektywę.Natomiast te postanowienia które wykraczające poza cel, jakim jest wdrożenie tej dyrektywy , nie powinny zostać przyjęte wcześniej niż w dniu 1 lipca 2016 r.Czyli w tym wypadku sprzedaż interentowa,o którą pytasz nie mogła być wprowadzona wczśśniej niż w lipcu 2016 r. ale też nie jest określona żadna data w Dyrektywie jej wprowadzenia. To jeden z przepisów Dyrektywy,który jest fakultatywny i rząd danego państwa może je prowadzić lub nie.Może je wprowadzić później niż samą Dyrekty ustawą,nawet przy pomocy rozporządzenia.
Natomiast sama Dyrektywa musi zostać wprowadzona do 20 maja 2016 r.
Prawo Unii Europejskiej przewiduje szereg sankcji za naruszenie obowiązku
transpozycji dyrektywy w określonym terminie. Przekroczenie terminu stanowi jedną
z kategorii naruszenia formalnych wymogów implementacji i jako takie uchybia
zobowiązaniom ciążącym na państwach członkowskich na mocy TFUE, a więc ostatecznie
mamy do czynienia z naruszeniem postanowień Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 921
- Rejestracja: ndz lut 14, 2016 12:16 am
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podzięk.: 183 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
W dyrektywie nie ma zakazu sprzedaży na odległość.
Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
-
- Waperka
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2016 4:41 pm
- Lokalizacja:
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podzięk.: 28 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
Mam takie zapytanie - jeśli to nie jest właściwe miejsce to proszę o przeniesienie bądź upomnienie .
Na stronach sejmowych jest informacja, że kolejne (drugie?) posiedzenie podkomisji odbędzie się 19 maja a więc na minutę przed godziną "W".
Zakładam, że to nie będzie ostatnie posiedzenie. Czy jest gdzieś jasno napisane/powiedziane, co się stanie 20 maja? W tym sensie - jeśli ustawa będzie jeszcze nie "przyklepana", to co z implementacją dyrektywy?
Również na sejmowych stronach znajdują się opinie Biura analiz sejmowych Kancelarii sejmu, a wśród nich ekspert ds. legislacji, niejaki pan dr Tomasz Jaroszyński wypowiada się dość jednoznacznie na ten temat. I ja z jego pisma wnioskuję (bo nie jestem przekonana, że rozumiem je właściwie), że od 20 maja sprzedaż przez internet w Polsce będzie zakazana. Czy ktoś mógłby mnie wspomóc w tej kwestii? Jeśli ten temat był już analizowany, to wybaczcie ale nie odnalazłam takiego i uprzejmie proszę o przekierowanie.
- opinia nr 2:
http://orka.sejm.gov.pl/rexdomk8.nsf/Op ... age&nr=432
Na stronach sejmowych jest informacja, że kolejne (drugie?) posiedzenie podkomisji odbędzie się 19 maja a więc na minutę przed godziną "W".
Zakładam, że to nie będzie ostatnie posiedzenie. Czy jest gdzieś jasno napisane/powiedziane, co się stanie 20 maja? W tym sensie - jeśli ustawa będzie jeszcze nie "przyklepana", to co z implementacją dyrektywy?
Również na sejmowych stronach znajdują się opinie Biura analiz sejmowych Kancelarii sejmu, a wśród nich ekspert ds. legislacji, niejaki pan dr Tomasz Jaroszyński wypowiada się dość jednoznacznie na ten temat. I ja z jego pisma wnioskuję (bo nie jestem przekonana, że rozumiem je właściwie), że od 20 maja sprzedaż przez internet w Polsce będzie zakazana. Czy ktoś mógłby mnie wspomóc w tej kwestii? Jeśli ten temat był już analizowany, to wybaczcie ale nie odnalazłam takiego i uprzejmie proszę o przekierowanie.
- opinia nr 2:
http://orka.sejm.gov.pl/rexdomk8.nsf/Op ... age&nr=432
-
- Użytkownik
- Posty: 921
- Rejestracja: ndz lut 14, 2016 12:16 am
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podzięk.: 183 razy
- Płeć:
Re: Tylko dla ludzi o mocnych nerwach
Takich listów nigdy za wiele Skoro Ty przeoczyłeś to innym też się może zdarzyć.
-
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: sob cze 20, 2015 6:38 am
- Lokalizacja: Aglomeracja Śląska
- Podziękował: 5173 razy
- Otrzymał podzięk.: 7643 razy
- Płeć:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Claude [Bot] i 1 gość