eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Dział prac samodzielnych ;)
Awatar użytkownika
venom_666
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 580
Rejestracja: 14 paź 2019, 09:12
Punkty reputacji: 490
Lokalizacja:
Podziękował: 94 razy
Otrzymał podzięk.: 342 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: venom_666 » 23 gru 2019, 08:06

@
Awatar użytkownika
salto

Zacytowane moje pytanie było retoryczne i ciut wyrwane z kontekstu.
Trzy czwarte mojej kariery waperskiej to pełne mechaniki.
Ponadto realnie patrzac, w dobie wszelkich klaptonów, ss, czy ni, trzeba by dać pół kilometra drutu żeby grzałka w szeregowym nie zaświeciła jak halogen
W sumie przy dobrym projekcie konwertowanie ustawienia ogniw, czy wymiana jednego na baniak powinna dać radę... Ewentualnie wersja podstawowa + skłonk konwerszyn kit dla fanów BF.
Obrazek
Tępi ludzie są jak tępe noże. Specjalnej krzywdy nie zrobią, ale jak wnerwiają...
(: ɐuzoɯ oʞʇsʎzsʍ oʇ ǝɔɥɔ ǝıs ʞɐɾ

jaro1959
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 18 maja 2017, 07:56
Punkty reputacji: 415
Lokalizacja:
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podzięk.: 153 razy
Płeć: Mężczyzna

eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: jaro1959 » 23 gru 2019, 09:04

@
Awatar użytkownika
eSCe
, można w kraju kupić żywicę do stabilizowania? Mam pompkę próżniową, może bym się kiedyś pobawił.
Awatar użytkownika
Maciejko
Administrator
Administrator
Posty: 807
Rejestracja: 16 cze 2019, 13:36
Punkty reputacji: 3121
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 627 razy
Otrzymał podzięk.: 665 razy
Płeć: Mężczyzna

eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: Maciejko » 23 gru 2019, 09:36

@
Awatar użytkownika
jaro1959
tutaj masz dedykowaną do komór próżniowych: KLIK.

Ale ogólnie wydaje mi się, że można użyć każdej termoutwardzalnej żywicy epoksydowej. :)
Awatar użytkownika
lesstro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: 14 gru 2016, 11:10
Punkty reputacji: 538
Lokalizacja: Elbląg
Podziękował: 142 razy
Otrzymał podzięk.: 244 razy
Płeć: Mężczyzna

eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: lesstro » 23 gru 2019, 10:45

A może druk 3D, podobno Polska to potęga w te klocki. Wstawiam kilka fotek produktów SunBoxa. Całkiem zgrabnie to wygląda.
A jeszcze jest taki opis z ukłonem w stronę koncepcji Mosfeta, czyli rozwiązania jak najbardziej funkcjonującego w waperskim świecie, jak widać.

The body of this version of Game Over 3 is 3D printed (Nylon PA12) and of very high quality. The built-in technology in the Game Over 3 is the latest version of the Bomber Mosfet. The SunBomber Pro Mosfet Board was developed especially for the SunBox Game Over 3


Zero-Nega-2-Blade-Edition2.png

Game-Over-3-3D.png

Zero-Boro-3.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Haze
Ekspert
Ekspert
Posty: 3129
Rejestracja: 17 cze 2015, 20:58
Punkty reputacji: 7603
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2534 razy
Otrzymał podzięk.: 3651 razy
Płeć: Mężczyzna

eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: Haze » 23 gru 2019, 12:18

discawery pisze:... Polimer jest tani, lekki i stosunkowo wytrzymały, koszt to głównie wykonanie preformy pod tłoczenie, daje to też łatwość formowania detali, np logo, jakieś wzory itp.


Forma pod wtrysk to min. 10 tys. zł licząc bardzo optymistycznie...


lesstro pisze:A może druk 3D, podobno Polska to potęga w te klocki...

Najbardziej biegły w drukowaniu 3D jest @
Awatar użytkownika
Vukotich
- on musiałby się wypowiedzieć co do spodziewanej jakości i kosztu wydruku. Pomijając te dwa aspekty wydruk byłby najłatwiejszy do zrealizowania wszelkich niuansów...
Obrazek
Awatar użytkownika
eSCe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: 16 lis 2019, 21:01
Punkty reputacji: 344
Lokalizacja:
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podzięk.: 151 razy
Płeć: Mężczyzna

eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: eSCe » 23 gru 2019, 18:30

jaro1959 pisze:@eSCe, można w kraju kupić żywicę do stabilizowania? Mam pompkę próżniową, może bym się kiedyś pobawił.


Co do żywicy już odpowiedź udzielona, natomiast są jeszcze barwniki, które się dodaje jeden po drugim w różnych odstępach czasu żeby zabarwić drewno na kolory też dostępne w linku z żywicą.
Awatar użytkownika
salto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 720
Rejestracja: 26 lip 2018, 19:46
Punkty reputacji: 1034
Lokalizacja:
Podziękował: 313 razy
Otrzymał podzięk.: 525 razy
Płeć: Mężczyzna

eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: salto » 23 gru 2019, 23:21

venom_666 pisze:Zacytowane moje pytanie było retoryczne i ciut wyrwane z kontekstu.
Zatem przepraszam, nie wyłapałem kontekstu. Teraz go widzę.

venom_666 pisze:W sumie przy dobrym projekcie konwertowanie ustawienia ogniw, czy wymiana jednego na baniak powinna dać radę... Ewentualnie wersja podstawowa + skłonk konwerszyn kit dla fanów BF.
Pełna zgoda. Filipijczcy imho wyznaczają tu kierunki; a u nich to, co się nie konwertuje, w tej chwili nie jest sprzętem waperskim. Sytuacja przypomina sprzęt wojskowy Układu Warszawskiego, tam z kolei wszystko pływało. @
Awatar użytkownika
Haze
też zaproponował dobry kierunek niemiecki. Ważne, aby nie iść w kierunku chińskim, odwrotnym od kierunku do przodu.

venom_666 pisze:Ponadto realnie patrzac, w dobie wszelkich klaptonów, ss, czy ni, trzeba by dać pół kilometra drutu żeby grzałka w szeregowym nie zaświeciła jak halogen
Z drugiej strony buildy typu 0.12 są przegięte w drugą stronę. Teraz się buduje z drutu grubego, tam natomiast z cienkiego.

Haze pisze:Pomijając te dwa aspekty wydruk byłby najłatwiejszy do zrealizowania wszelkich niuansów...
Box wychodzi też najbardziej z kiosku :-D Natomiast nie da się zaprzeczyć, że jest to obiecująca ścieżka. Patrząc na te Sunboxy, to jeśli tylko elementy są drukowane, to całość nie wygląda żle. Sporo też można poprawić wybierając odpowiedni materiał do druku. Na fotkach, które wstawił @
Awatar użytkownika
lesstro
, jest patrzac na opis wyżej Nylon, fajny jest też Teflon typu FEP,

@
Awatar użytkownika
Haze
, przycisku od Skarabeusza nie da się kupić na smokerstore.de, jest tam też mało miejsca na regulator. Zresztą sam regulator wiosny nie czyni. Potrzebujemy elektronika; trzeba przemśleć, zaprojektować i spiąć cały układ w jednej płytce. Rysunek przycisku jest w instrukcji Skarabeusza. Opiera się on na efekcie Zeemana. Trzeba go samemu wykonać. Robi się powoli dość dużo rzemiosła. Proponuję zmienic nieco taktykę i poszukać gotowych komponentów typu tubki na ogniwa, przyciski mechaniczne, porty i spróbować z tego coś sensownego złożyć. Coś bez elektroniki i bez spadków większych niż konieczne do zapewnienia temu czemuś funkcjonalności, jaka będzie możliwa do uzyskania na gotowych komponentach. Wydaje mi się, że dopiero jak to coś będziemy mieli gotowe, to można spóbować wejść w elektronikę i próbować to regulować. I tak w tej kwestii posuneliśmy się już nieco do przodu, bo przynajmniej wiemy, co regulować.


:beer2:
Obrazek
Awatar użytkownika
Vukotich
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 133
Rejestracja: 02 lut 2019, 11:23
Punkty reputacji: 234
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 103 razy
Otrzymał podzięk.: 63 razy
Płeć: Mężczyzna

eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: Vukotich » 24 gru 2019, 03:13

@
Awatar użytkownika
Haze
wywołał mnie do tablicy, zatem jestem :) Wydruk 3D (klasyczny, nie z żywic itp.) jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Niestety ma swoje ograniczenia i specyfikę. Więc tak po krótce:
Po pierwsze wytrzymałość. Druk 3D to nic innego jak cieniutkie (0,09 - 0,39 mm) warstwy tworzywa (najczęściej PET, ABS, HIPS) nakładane na siebie jak naleśniki ;P Łatwo się domyślić, że taki "spiek" będzie bardzo wytrzymały w osiach X i Y, ale w Z już nie tak bardzo.

Druga sprawa to użyteczna grubość scianek. W elementach "konstrukcyjnych" druk 3D nie może konkurować z elementami z form wtryskowych niestety. Tam scianka o grubości 1mm zapewnia przyzwoitą wytrzymałośc. W druku 3D można śmiało przyjąć 1,5 do 2x wiekszej grubosci dla zachowania podobnej wytrzymałości (w osiach x i y).

Trzecia sprawa, to czas druku. W przypadku boxa w całości drukowanego myślę, że można przyjąć okolice 12h / sztukę. Czy to dużo czy mało musicie już okreslic sami (nie wiem ile czasu tworzy się moda ręcznie).

Ale są i plusy. Po pierwsze powtarzalność i zautomatyzowany proces. Ot, robimy model raz, przepuszczamy przez odpowiedni soft, ustawiamy parametry druku i jazda. Potem juz tylko drukujemy kolejne i uzupelniamy filament.

Kolejnym plusem jest mozliwosc hmm.. kustomizacji. Inne kolory, inne filamenty, drobne modyfikacje itp.
I jeszcze kolejnym - kazdy moze sobie wydrukowac samemu. Biorąc pod uwage coraz nizsze ceny i coraz wyzsza jakosc drukarek nje ma co sie dziwic, ze zaczynaja trafiac pod strzechy. Ile to kosztuje? Juz za 1500 PLN mozna miec przyzwoita drukarę.

Koszt wydruku boxa? Myślę, że dla kogos, kto ma drukarke na uzytek prywatny bedzie to cos ok. 25-30 zł.

No, ale podsumowując - czy warto drukowac moda?
Imho tak, jezeli jestesmy swiadomi ograniczen tej techniki i akceptujemy je.
Idealnym rozwiązaniem byłoby stworzenie hybrydy, czyli np. ramki metalowej jako bazowego elementu oraz wydrukowanych w 3d pozostalych czesci, t. j. komory baterii, mocowania elektroniki, wszelkich klapek itp.

Zupelnie osobną kwestią zaś jest... projekt moda. Zaprojektowanie takiego cusia to nie takie hop siup. I wymagac bedzie na oewni wydruku kilku wersji testowych.

Mogę i chetnie cos zaprojektuję.Mam na koncie kilka projektów alkomatów, to i z modem sobie chyba poradzę ;P Ale wiecie jak to u mnie jest z czasem. Moze byc tak, ze usiade i w 2 dni machne 3/4 projektu, a moze byc tak, ze przez pol roku nawet nie zacznę :/ Ech...
Stop głupocie. Stop PiS. Reboot the system.
Awatar użytkownika
salto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 720
Rejestracja: 26 lip 2018, 19:46
Punkty reputacji: 1034
Lokalizacja:
Podziękował: 313 razy
Otrzymał podzięk.: 525 razy
Płeć: Mężczyzna

eSCe, Haze, salto - SR MOD POWER 200W TC

Postautor: salto » 01 sty 2020, 15:28

Laminat jest w regulatroach wyżej 4-warstowy, więc albo fabryka albo zmiana topografii. Minimalne zamówienie w

https://www.youtube.com/watch?v=ljOoGyCso8s

to 5 płytek. Moim zdaniem prościej się nie da. Wychodzi ~50$ za 30 płytek do dużego regulatora, z dostawą do drzwi kolegi @
Awatar użytkownika
eSCe
.

Obrazek

Warto od razu kupić cześci w fabryce i zlecić dodatkowo położenie powierzchniowe tego, co się da. Nie wiem ile to kosztuje, gdyż mi kupon wskoczył na lutowanie gratis. Natomiast tu jest
(i) baza cześci, którymi dysponuje fabryka: https://jlcpcb.com/smt-assembly; a tu
(ii) ich lista http://www.ti.com/lit/df/tidrmz1/tidrmz1.pdf
Trzeba się przez to przeklikać.

Jeżeli nie zdecydujemy się na regulator, to sugeruję tranzystor polowy o indukowanym kanale (N) o jak najniższym oporze kanału; lub przełącznik na takim tranzystorze spełniający nasze wymagania prądowe. Lub zespół równoległych tranzystorów (lub przełączników). Zwiększając tym samym przepustowosć toru. Trzeba wyważyć to, czy sami budujemy układ czy korzystamy z przełącznika zintegrowanego. Oba rozwiązania mają z naszej perspektywy wady. To elektornik musi ocenić. Przycisk >>Omron-a<< i albo mechniczna blokada, albo ktoś projektuje 3-klik. Tutaj jest uroczy radziecki 3-klik,

Obrazek

w nienormalnej cenie 300$. Warto natomaist tu zwrócić uwagę na tranzystory. Każdy z nich wygląda na układ równoległy. Są też ustwione przeciwbieżnie. Niemcy bardzo sensownie zrezygnowali z tego rozwiązania. Szczegóły techniczne są w dokumentach, które podlinkowałem w poście powyżej.

@
Awatar użytkownika
Haze
, czy Skararabeusz jest na tyle rozbieralny, aby mu strzelić fotkę układu?

Jakby co, to >>tutaj<< są dwa na moje amatorskie oko obiecujące tranzystory; a tu pompka

Obrazek

Przełaczniki zintegrowane podlinkowałem w poście wyżej. @
Awatar użytkownika
iron64
, weź na to wszystko rzuć okiem fachowym i daj jakieś wytyczne, bo na razie to marnie widzę nasz projekt od strony inżynieryjnej.

Wydaje mi się, że warto na poważnie rozważyć dwururkę. Oraz autodruter jeżeli nie zdecydujemy się na regulator; z uwagi na uniwersalność. Z autodruterem, tranzystorem i dobrym mikroprzełącznikiem byłby to niezykle zdrowo działający sprzęt. Dwururka uprości też konstrukcję, z uwagi na gotowe komponenty, typu >>rurki<< właśnie. Gdyby nas elektornika przerosła, to poniżej recka filipińskiego mecha, dla przykładu jak zajebisty sprzęt można zrobić bez elektroniki:

https://www.youtube.com/watch?v=2vu7qeCOfrA

Gdy się pogłówkuje trochę.



:beer2:
Obrazek

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości