Gwarancja i rękojmia na sprzęt - prawo a praktyka

Co, gdzie i jak kupić? Porady oraz nasze prawa konsumenckie.
Awatar użytkownika
DooshPastesh
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1881
Rejestracja: śr paź 03, 2018 8:59 am
Lokalizacja: Gizycko
Podziękował: 996 razy
Otrzymał podzięk.: 2232 razy
Płeć: nieokreślona

Re: Gwarancja i rękojmia na sprzęt - prawo a praktyka

Postautor: DooshPastesh » śr lip 10, 2019 9:37 am

To oczywiste! Tak oczywiste jak oczywiste, że większość z nas nie jest świadoma swoich praw konsumenckich.
Don't drip and drive.
MTL: Aspire Paradox, BP Mods Pioneer
DTL:
kristo1982
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 16, 2019 9:13 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podzięk.: 61 razy
Płeć: Mężczyzna

Gwarancja i rękojmia na sprzęt - prawo a praktyka

Postautor: kristo1982 » śr lip 10, 2019 9:29 am

Hej Wszystkim!

Przeglądałem tematy i nie znalazłem nic takiego, więc w ramach podzięki za pomoc uzyskaną w Salonie przy wyborze sprzętu :db: oraz dlatego, że ogólnie spodobało mi się vapowanie, przeglądanie forum, chcąc przysłużyć się tej szanownej społeczności, zarzucam temat jak to w praktyce jest z reklamacjami sprzętu EIN.
Zainteresowało mnie owo zagadnienie w zestawieniu z informacjami na stronach sklepów w zasadzie wszystkich pt. gwarancja 6 miesięcy na mody itp. oraz 1 miesiąc na atomizery, grzałki itp. Gwarancja rzecz dobrowolna, producent może jej udzielić lub nie, a jak udziela to decyduje na jaki okres, więc ok, zero zastrzeżeń. Zostaje jednak temat dwuletniej rękojmi za wady na wszystko co jest w sprzedawane w naszym kraju oraz zasada, że gwarancja nie ogranicza praw z rękojmi. Do tego mamy domniemanie prawne, że jeżeli wada została wykryta w terminie roku od wydania towaru kupującemu, to istniała ona od początku. W praktyce wygląda to tak, że jeżeli popsuje się Wam sprzęt i stało się to przed upływem roku od jego zakupu, to idziecie do sklepu i mówicie, że składacie reklamację na zasadach rękojmi, a sprzedawca nie może mówić, że na to był 1 miesiąc czy 6 miesięcy gwarancji, tylko żeby odrzucić reklamację musi udowodnić, że wada powstała z winy użytkownika. Jeżeli sprawa pójdzie do sądu najczęściej musiałby wnosić o powołanie biegłego żeby coś takiego stwierdzić. Nie mówię oczywiście o ewidentnych sytuacjach typu spadło na chodnik i przynosimy sprzedawcy sprzęt w kawałkach z wesołym uśmiechem "no nie wiem co się stało, ale już nie działa" :D Zasady te dotyczą wszystkich, którzy kupują towary jako konsumenci, przy sprzedaży B2B są inne zasady.

Może kogoś zainteresuje, a komuś pomoże, jestem prawnikiem, więc ewentualnie mogę rozwinąć, jeśli będą jakieś pytania, a jak nikogo to nie interesuje, tudzież na forum sami sprzedawcy, to skasujcie ten temat :lol:

Do moderatora: jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego.

Wróć do „Poradnik zakupowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Claude [Bot] i 12 gości