Zabawy sąsiadów

Zabrania się: obrażania rodziny królewskiej, podburzania do obalenia rządu i namawiania na pizzę z ananasem.
Awatar użytkownika
iron64
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3677
Rejestracja: pn lis 26, 2018 12:58 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 3216 razy
Otrzymał podzięk.: 2633 razy
Płeć: Mężczyzna

Zabawy sąsiadów

Postautor: iron64 » sob maja 01, 2021 8:37 pm

Short shifter dobry pomysł, tylko że muszę szukać od Alfy, bo pewnie do Fiata nikt tego nie zrobił. Ale spoko, do Alfy 156 pewnie się znajdzie.
Dołożenie drugiej turbiny to nie są duże koszta. Nie będę przecież kupował nowej turbiny, tylko z OLXa kupię od 1,3 JTD z jakiegoś MiTo czy Punto. Reszta to już bardziej rozkminka niż koszta. EGR oczywiście od dawna zaślepiony jest. ;)
Teoretycznie, jeśli mniejszą turbinę dołożę równolegle z obecną, to jak rozwiązać sterowanie tym?
Obrazek
Awatar użytkownika
GeciKowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: pt maja 03, 2019 12:02 pm
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podzięk.: 145 razy
Płeć: Mężczyzna

Zabawy sąsiadów

Postautor: GeciKowy » sob maja 01, 2021 8:10 pm

Oczywiście, że chodziło o JTD. Mój mały błąd z literówką. :)
Nie napisałem, że się nie da, tylko nie widziałem aby ktoś to robił chociażby dla tego, że są to spore koszta i bardziej opłaca się w takim wypadku swap na jakiś mocniejszy silnik.

Miałem przygotowaną tu dłuższą odpowiedź, ale dodam jedynie tyle, że dla poprawy szybkości poszukaj jakiegoś short shiftera. Kolosalnie krótszy ruch gałki od zmiany biegów a więc stworzony do tego, czego szukasz. Do redukcji czasu zmiany przełożeń.
Aktualne parowniki: Fat Rabbit Solo, Berserker Mini V2
Aktualne zasilania: LostVape Thelema DNA 250C, iStick Pico Plus
Awatar użytkownika
iron64
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3677
Rejestracja: pn lis 26, 2018 12:58 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 3216 razy
Otrzymał podzięk.: 2633 razy
Płeć: Mężczyzna

Zabawy sąsiadów

Postautor: iron64 » sob maja 01, 2021 7:46 pm

No nie poznaję Cię Arturze, bardzo celna uwaga, za którą dziękuję. Wykonam obowiązkowo. :) Nie pomyślałem o tym wcześniej, ale stracę wspomaganie, dlatego dam inny pasek, którym wyeliminuję klimę i alternator, a zostawię wspomaganie. Dzięki.
Skrzynia ze szperą też dobry pomysł, ale nie będe inwestował aż takich pieniędzy w auto, które idzie na złom.
Obrazek
Awatar użytkownika
Alchemik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1206
Rejestracja: czw cze 11, 2015 10:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 842 razy
Otrzymał podzięk.: 1597 razy
Płeć: Mężczyzna

Zabawy sąsiadów

Postautor: Alchemik » sob maja 01, 2021 7:23 pm

Jeżeli to możliwe w Twoim samochodzie, to zastanów się nad zdemontowaniem paska klinowego, gdyż alternator i kompresor klimy stanowią spore obciążenie silnika. :blush:
:crystball: Kto szuka, ten znajdzie... :crystball:
obooh
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: pn sie 27, 2018 8:01 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podzięk.: 10 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Zabawy sąsiadów

Postautor: obooh » sob maja 01, 2021 7:13 pm

Możesz nitro dołożyć. Przy dobrym ustawieniu powinno zniwelować turbo dziurę. Ewentualnie poszukaj skrzyni ze szperą. Nie znam Fiata, ale może był jakiś model z fabryczną szperą. Tor jest kręty i raczej w zakrętach powinieneś szukać przewagi. Jak z dołu silnik nie idzie to może da się podtrzymanie turbo ustawić.
Awatar użytkownika
iron64
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3677
Rejestracja: pn lis 26, 2018 12:58 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 3216 razy
Otrzymał podzięk.: 2633 razy
Płeć: Mężczyzna

Zabawy sąsiadów

Postautor: iron64 » sob maja 01, 2021 6:57 pm

Ja tam nie wiem jakie to BMW, bo sorry ale dla mnie to one wszystkie identyczne są. No nie jestem fanem BMW, mimo że lubię sobie tę tego, to BMW nie jest moją marką.
Aaa tam się nie da. Da się biturbo zrobić, tylko jeszcze nie wiem jak. Nie wybieram się do żadnego tunera, bo:
- jak byłem w tamtym roku na hamowni to nie chcieli w przebieg uwierzyć i se jaja robili, że Fiaty po 300 tysiącach tracą połowę koni. Tym samym miałem wykres z hamowni za pół ceny, bo się założyłem, że ma minimum 105 koni, mimo przebiegu ponad 900 tysięcy kilometrów, no i wygrałem zakład.
- auto idzie na złom, bo strach go sprzedać komuś, a ja mam już inne
- dla mnie nie ma odpowiedzi się nie da, można powiedziec, jeszcze nie wiem jak to zrobić, ale się nie da, nie istnieje w moim słowniku.

We fiatach jest JTD, nie TDI. Proszę tego nie mylić, bo JTD to common rail jest już. Dobra, czekam na podpowiedzi dalej. Przełożenia skrzyni mnie najbardziej w tej chwili interesują, bo dzięki temu zyskam jakieś 0,2 sek na każdym przełożeniu, nawet biorąc pod uwagę zmianę bez sprzęgła to jest zysk.
Na ten teraz odłączyłem zawór upustowy turbiny, czyli nie traci ciśnienia na zmianie przełożeń, ma co prawda spory strzał w sprzęgło po zmianie biegu, ale sprzęgło rok temu było nowe więc ten wyścig jeszcze wytrzyma. ;)
A i jeszcze jedno. Włożenie większej turbiny jest w tym założeniu bez sensu, bo powiekszę tylko turbo dziurę, a specyfika tego toru jest taka, że z dużą turbo dziura nie pojeżdżę tam wcale. Turbo dziurę trzeba eliminować. Taki tor.
Obrazek
Awatar użytkownika
Krytyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1236
Rejestracja: śr lip 03, 2019 12:42 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 2723 razy
Otrzymał podzięk.: 1553 razy
Płeć: Mężczyzna

Zabawy sąsiadów

Postautor: Krytyk » sob maja 01, 2021 6:15 pm

Popieram przedmówców. Chip Tuning + dobre opony + dobre zawieszenie + odciążenie auta. Więcej przeróbek nie ma sensu robić, bo taniej i lepiej jest kupić mocniejsze auto.

Te BMW to pewnie e46 320d, więc to żaden demon prędkości i nie ma co przesadzać.
Poruszam się w oparach dymu.
Awatar użytkownika
GeciKowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: pt maja 03, 2019 12:02 pm
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podzięk.: 145 razy
Płeć: Mężczyzna

Zabawy sąsiadów

Postautor: GeciKowy » sob maja 01, 2021 5:43 pm

Chcesz więcej mocy w tym Fiacie to udaj się na program do jakiegoś tunera. Zwiększysz zarówno ilość koni mechanicznych, moment obrotowy i zmniejszysz turbodziurę. :)
Reszta o której wspomniałeś to kosztowna zabawa. Obstawiam że silnik to 1.9 TDI i nie słyszałem żeby ktoś tam dokładał drugą turbinę. Jak już to zmiana na większą turbinę ale przy takich modyfikacjach musisz dołożyć lepszy osprzęt jak chociażby chłodnica oleju itp. Zacznij od początku. Po sofcie spokojnie ścigniesz i na prostej sąsiada.

eD
Aktualne parowniki: Fat Rabbit Solo, Berserker Mini V2
Aktualne zasilania: LostVape Thelema DNA 250C, iStick Pico Plus
obooh
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: pn sie 27, 2018 8:01 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podzięk.: 10 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Zabawy sąsiadów

Postautor: obooh » sob maja 01, 2021 5:20 pm

@
Awatar użytkownika
iron64
na twoim miejscu modyfikacje silnika (turbo) i skrzyni bym sobie odpuścił. Chyba że chcesz się tym autem tylko bawić, a nie użytkować na co dzień. Nie wiem czy jeździłeś po torze, ale maksymalne odciążenie auta, dobre opony i paliwo powinny dać ci już odczuwalny efekt. A jeżeli chodzi o modyfikacje to z mojego doświadczenia z czasów KJS-ów lepiej zacząć od modyfikacji zawieszenia niż silnika. I najważniejsza rzecz opony. Na nic moc jak nie będzie jej jak wykorzystać.
Tak czy siak udanej zabawy.
Awatar użytkownika
iron64
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3677
Rejestracja: pn lis 26, 2018 12:58 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 3216 razy
Otrzymał podzięk.: 2633 razy
Płeć: Mężczyzna

Zabawy sąsiadów

Postautor: iron64 » sob maja 01, 2021 12:47 pm

Tytuł pewnie wyda się Wam dziwny, ale czasami z sąsiadem robimy sobie drobne wyścigi. Jest niedaleko nas taka zamknięta droga o długości około 1,5 km z jednym winklem. Sąsiad ma BMW (jakieś) z dieslem 2.0 o mocy 136 km, moje stare auto to Fiat z dieslem o mocy 105 km. Sąsiad na prostej jest trochę szybszy, ale cipowaty jest przed winklem, z racji tego wynik nie jest rozstrzygnięty. ;) Czasem ja jestem lepszy, a czasami on. Uzgodniliśmy już jakiś czas temu, że pojedziemy tymi bolidami na Tor Łódź jak będzie można. Dostałem maila, że od maja można rezerwować. Nie wiem jeszcze na kiedy się uda, ale niedługo to nastąpi.
Ja planuję wymontować fotele z fiaciora i opróżnić całkowicie bagażnik, wiem że sąsiad również to planuje zrobić, bo nie będzie miękkiej gry mimo że auta oba mają ponad 20 lat. ;) Planuję jeszcze odłączenie przepływomierza i zastąpienie filtra powietrza czymś innym. Tutaj pytanie do was, czym zastąpić filtr powietrza, żeby jednak filtrował, ale dawał minimalne opory?
Pytanie kolejne, montowaliście może kiedyś drugą turbinę? Tak się zastanawiam czy biturbo nie zrobić po prostu. Teoretycznie mniejsza turbina ładnie poszła by od dołu eliminując turbodziurę. Ale to teoria moja jedynie, nigdy tego nie robiłem.
Kolejne pytanie czy da się zrobić modyfikację skrzyni, raczej przełożeń, aby 2 i 3 bieg był w jednej linii? Typowe przełożenia to 1 i 2 w jednej linii, a mi chodzi o 2 i 3 w jednej, bo raczej tylko z tych biegów będę korzystał. Trzeci bieg daje mi prędkość w okolicy 124 km/h więc czwartego raczej nie zdążę użyć na tym torze tym autem.
Obrazek

Wróć do „Speaker’s Corner - Możesz mówić co chcesz ale musisz wiedzieć czego chcesz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości