"Coraz więcej osób" - mówi jedna z reklam, czyli koncerny tytoniowe przepraszają po latach!

Co nowego piszą o e-papierosach?
Awatar użytkownika
gunslinger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 25, 2018 6:08 pm
Lokalizacja: dUpper Silesia
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podzięk.: 7 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: "Coraz więcej osób" - mówi jedna z reklam, czyli koncerny tytoniowe przepraszają po latach!

Postautor: gunslinger » czw sty 25, 2018 6:15 pm

Część z nas zaczynała palić sporo "zdrowsze" papierochy. Nasze, rodzime firmy nie szpikowały tytoniu taką ilością szajsu jak do czasu wejścia do nas American Tobacco.
Tytoń przecież był palony od wieków i nie szkodził. Ale koncerny "musiały" bardziej przywiązać do siebie klienta,
Fajna ta akcja, ale cóż z tego, skoro tytoń nadal jest legalny, mimo, że wszyscy wiedzą czym grozi jego "utylizacja" Liczy się tylko zarobek. Trawkę zakazali, ale tytoń nie. Ot hipokryzja :/
Awatar użytkownika
basika
Waperka
Waperka
Posty: 3854
Rejestracja: śr cze 24, 2015 12:18 pm
Lokalizacja:
Podziękował: 5174 razy
Otrzymał podzięk.: 6264 razy
Płeć: Kobieta

"Coraz więcej osób" - mówi jedna z reklam, czyli koncerny tytoniowe przepraszają po latach!

Postautor: basika » czw sty 25, 2018 4:45 pm

Pisałam o tej kampanii tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=2941
I wiecie co? Bardzo się cieszę, że się pojawiła. Gdy zaczynaliśmy palenie, a przecież nie jesteśmy zgrzybiałymi staruszkami, to owszem - wiedzieliśmy że jest to niezdrowe, ale mało kto z nas zdawał sobie sprawę z "ulepszaczy" jakie stosują koncerny tytoniowe aby nas utrzymać w nałogu. Byliśmy bezbronni walcząc o powrót do normalności, czyli życia bez papierosa. Każdy z nas przeszedł trudną drogę, aby stać się wolnym człowiekiem. I za naszą i innych ludzi krzywdę, ból, choroby, śmierć bliskich, te firmy odpowiadają i powinny za to zapłacić.
Moim zdaniem każdy rząd, który teraz w imię zysków z papierosów, utrudnia wejście na rynek alternatywy dla tego świństwa, też powinien zostać rozliczony, ukarany i gdy przyjdzie ten moment, zmuszony do publicznego przyznania się do działania na szkodę swoich obywateli ! I mam nadzieję, że tego dożyjemy *girl_f*
Awatar użytkownika
Tommy Black
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22432
Rejestracja: pt cze 05, 2015 7:23 am
Lokalizacja: Szeroko pojęta Galicja
Podziękował: 10893 razy
Otrzymał podzięk.: 28761 razy
Płeć: Mężczyzna

"Coraz więcej osób" - mówi jedna z reklam, czyli koncerny tytoniowe przepraszają po latach!

Postautor: Tommy Black » czw sty 25, 2018 11:51 am

Obrazek
Richard Baker/Getty Images

Pod koniec 2017 roku największe firmy tytoniowe w Stanach Zjednoczonych rozpoczęły wielką emisję reklam prasowych i reklam pełnoekranowych, ale ta kampania raczej nie pobudzi entuzjazmu do ich produktów i na pewno nie przysporzy im nowych klientów.
Każda reklama zaczyna się od stwierdzenia, że ​​Altria, RJ Reynolds Tobacco, Lorillard i Philip Morris USA zostały zobowiązane do złożenia oświadczeń przez sąd federalny.Stąd te reklamy oraz ich treść i forma.
"Coraz więcej osób"
- mówi jedna z reklam -
"umiera co roku od palenia, to więcej niż z powodu morderstw, AIDS, samobójstw, narkotyków, wypadków samochodowych i alkoholu".
Inny cytat brzmi:
"Firmy papierosowe celowo produkowały papierosy z wystarczającą ilością nikotyny, aby stworzyć i utrzymać uzależnienie."

Działania te wynikają z pozwu wniesionego przez Departament Sprawiedliwości w 1999 r. W ramach orzeczenia z 2006 r. W sprawie, która miała na celu ukaranie producentów papierosów przez dziesięciolecia oszukujących opinię publiczną, ukrywających niebezpieczeństwa związane z ich produktami. Koncerny tytoniowe zostały zobowiązane do rozpowszechnienia
"oświadczeń naprawczych koncentrujących się na zagrożeniach dla zdrowia i uzależniającym charakterze palenia"
. Ale do tej pory opierały się i toczyly spór o sformułowania.
"Jest to zarówno ważne, jak i frustrujące zwycięstwo"
- powiedział Matthew Myers, prezes Campaign for Tobacco-Free Kids, która pracuje nad tą sprawą od 1999 roku. Firmy tytoniowe
"wydały miliony dolarów i przez 10 lat opierały się nakazowi sądowemu , który wymaga po prostu publikowania prawdziwych faktów na temat ich produktów i ich zachowań "
- powiedział.
Pan Myers powiedział, że reklamy będą mniej skuteczne niż pierwotnie zamierzano, ponieważ mniej osób czyta gazety i ogląda dziś telewizję. Firmy tytoniowe, jak powiedział, wynegocjowały również, aby nie umieszczać w reklamach zwrotu
"tu jest prawda"
.Oświadczenia naprawcze miały pojawiać się w miejscach, w których firmy produkujące tytoń
"historycznie wykorzystywały informacje o fałszywych papierosach i informacjach zdrowotnych"
. Poza reklamami telewizyjnymi i prasowymi, będą też nformacje na samych paczkach i na stronach internetowych firm, choć szczegóły wciąż są opracowywane.
"Na pewno nie sądzę, że to, na czym ostatecznie skończyliśmy, jest zgodne z duchem pierwotnego orzeczenia"
- powiedziała Ruth Malone, profesor pielęgniarstwa i polityki zdrowia publicznego na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco, z którym konsultował się Departament Sprawiedliwości w tej sprawie.
"Pierwotne orzeczenie było takie, że amerykańska opinia publiczna zrozumiałaby, że zostali oszukani na wiele sposobów, czy palenie tytoniu powodowało choroby, czy palenie zabijało ludzi, czy bierne palenie powodowało choroby, czy nikotyna uzależniała"
- powiedziała.Proponowane wersje reklam w 2011 roku były bardziej dobitne. Jedna mówiła:
"Powiedzieliśmy Kongresowi pod przysięgą, że uważamy, że nikotyna nie uzależnia. Powiedzieliśmy ci, że palenie nie jest uzależnieniem i wszystko, czego potrzeba, aby odejść, to siła woli. Oto prawda: palenie bardzo uzależnia. I nie jest łatwo zrezygnować. Zmanipulowaliśmy papierosy, aby były bardziej uzależniające."
Firmy tytoniowe argumentowały, że pierwotnie proponowane oświadczenia to
"przymusowe publiczne zeznania"
mające na celu
"ich zawstydzenie i upokorzenie"
. Stwierdzili również, że oświadczenia były niepotrzebne po tym, jak prawo z 2009 r. przyznało Agencji ds. Żywności i Leków uprawnienia do regulowania wyrobów tytoniowych.
Kampania, która się już rozpoczęła, obejmuje pięć różnych reklam z wyrażeniami podzielonymi według kategorii, takich jak
"manipulacja projektowaniem i składem papierosów w celu zapewnienia optymalnego dostarczania nikotyny" i "niekorzystne skutki zdrowotne narażenia na bierne palenie". Inne stwierdzenia to "bierne palenie" dym powoduje raka płuc i chorobę wieńcową u dorosłych, którzy nie palą "i" Palenie zabija średnio 1200 Amerykanów. Codziennie."
Całostronicowe reklamy będą wyświetlane w Internecie oraz w niedzielnych wydaniach ponad 40 gazet, w tym w The New York Times, w ciągu pięciu oddzielnych dni. Istnieje również pięć wersji reklam, które będą emitowane przez cały rok w CBS, ABC i NBC w godzinach wieczornych od poniedziałku do czwartku.
"Jedynym powodem, dla którego w końcu drukują i transmitują to wszystko, jest to, że zostali zmuszeni do tego przez sędziego, który uznał ich za winnych przestępst i oszustw"
- powiedział dr Malone.
"W przeciwnym razie nadal byśmy nic nie wiedzieli."


Cały artykuł pt. " Why Tobacco Companies Are Paying to Tell You Smoking Kills" możecie przeczytać w internetowym wydaniu, jest też w papierowym, The New York Times tu:
https://www.nytimes.com/2017/11/24/busi ... s-ads.html

A ja się tak zastanawiam czy Komisja Zdrowia UE nie przespała sprawy czy celowo ktoś " zapomniał" w tej sprawie o Europie? Nie tylko o Europie zresztą, bo taka kampania powinna być prowadzona na całym świecie, tego jednak amerykański sąd orzec nie mógł. A szkoda... :(

Wróć do „W mediach - Komentarze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości