InvictusNex pisze:Producent może i żeruje na znanych markach
" może" jest tu słowem zbędnym.
InvictusNex pisze:na żadnym opakowaniu nie widnieje nazwa ani logo tych produktów. Nazwa jest albo zmieniona lub mamy napis "Uwaga, moze smakować jak..." i zasłonięty napis kojarzacy się oczywiście z znanymi nam markami. Także chwyt marketingowy raczej udany i zgodny z prawem.
Jakżesz nie widnieje?!?
Z tego co wiem, tak przynajmniej wyczytałam – ale może się mylę, na forum są producenci więc może sprostują...- w ochronie znaków towarowych, prawo przede wszystkim chroni „zaufanie publiczne ”. Czyli dobrą wiare konsumenta, który widząc liquid z podrobionym znakiem towarowym, może być wprowadzony w błąd, myśląc, że produkt jest naprawdę firmy, która jest właścicielem znaku towarowego. I aby chronić “zaufanie publiczne”, to żeby rozpocząć działanie (i sankcję) przeciwko podrobionym produktom, nie jest konieczna skarga posiadacza znaku towarowego. Wystarczy zwykła kontrola. Wiem że brzmi to trochę absurdalnie , bo raczej waper wie że liquid z napisem i wzorem n...ella nie wyprodukowala Ferrero, ale jak ktos chce się przyczepic to się przyczepi ma do tego pełne prawo!!!
Szata graficzna do złudzenia kojarzy się ze znanymi słodyczami, założe się, że wiekszosc osób, które oglądały te produkty , nawet nie zwróciło uwagi na ich “zmienione” nazwy !
Takie chwyty marketingowe MOIM zdaniem są absurdalne przedewszystkim w momencie w którym walczymy o nasze prawa w UE. To delikatny moment. A tu jeszcze jeden absurdalny argument przeciw nam , bo znowu się przyczepią o to że to zachęca dzieciaki, albo że jakies male dziecko przez pomylkę moze to wypic...