Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Używamy naszych e-papierosów odpowiedzialnie! Wszystko, co warto wiedzieć o bezpieczeństwie...
Awatar użytkownika
Haze
Ekspert
Ekspert
Posty: 3788
Rejestracja: śr cze 17, 2015 6:58 pm
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 3899 razy
Otrzymał podzięk.: 6121 razy
Płeć: Mężczyzna

Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: Haze » pt sie 03, 2018 4:27 pm

Etykiety Maiów są TAK BRZYDKIE, że aż odechciewa się wapować :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Master_PiT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 678
Rejestracja: czw wrz 28, 2017 11:09 pm
Lokalizacja: Olesno
Podziękował: 59 razy
Otrzymał podzięk.: 220 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: Master_PiT » pt sie 03, 2018 4:23 pm

Mi też zdarzyło się widzieć kilkadziesiąt... Tak brzydkie i smutne, że sam rysuję na nich owoce :D
skaecik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: ndz kwie 15, 2018 9:46 am
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podzięk.: 66 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: skaecik » pt sie 03, 2018 4:08 pm

Też widziałem, na tytoniowych. Same etykiety nie wykazują cech cytowanych w ustawie, moim zdaniem.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
miblah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1439
Rejestracja: sob wrz 24, 2016 6:47 pm
Lokalizacja: Salon
Podziękował: 1338 razy
Otrzymał podzięk.: 1076 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: miblah » pt sie 03, 2018 3:51 pm

Ja widziałem - brzydka i bez owoców :mrgreen:

Added in 2 minutes 55 seconds:
Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?
*stop* A może jakiś jeden marny na niej był ...
Obrazek
Awatar użytkownika
Alchemik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1206
Rejestracja: czw cze 11, 2015 10:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 842 razy
Otrzymał podzięk.: 1597 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: Alchemik » pt sie 03, 2018 3:47 pm

A widział ktokolwiek etykietę mojego produktu???
:crystball: Kto szuka, ten znajdzie... :crystball:
Awatar użytkownika
Tommy Black
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22432
Rejestracja: pt cze 05, 2015 7:23 am
Lokalizacja: Szeroko pojęta Galicja
Podziękował: 10893 razy
Otrzymał podzięk.: 28761 razy
Płeć: Mężczyzna

Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: Tommy Black » pt sie 03, 2018 3:36 pm

WSSE pisze:"Donos"? Miałem nadzieję, że próbujemy tutaj prowadzić rzeczową dyskusję posługując się pewnymi faktami zamiast zapuszczać się w jakieś "prawilne" klimaty, które rządzą się co najwyżej tzw. prawem Kalego.


Tak, czasem udaje nam się prowadzić rzeczową dyskusję. Jeśli znajdzie się grono rzeczowych dyskutantów oczywiście. Często też posługujemy się poczuciem humoru, bo sie po prostu przydaje a i często wyciągamy kij z dupy aby swobodnie, lekko ale i rzeczowo wlaśnie podyskutować. Ja sam wielokrotnie pisałem o premixach, raczej jednak o ich marnej jakości, czyt. nie wiadomej jakości, ale różwnież o wyjątkowo obrzydliwych, kiczowatych i infantylnych etykietach. Czy człowiek który ma 18 lat, czyli jest dorosły, musi być wabiony czymś takim?
A wracając do Twojego postu...zacząłeś z armaty cytując i powołując się na tę durną dyrektywę ale potem bez żadnych działań zaczepnych uderzyłeś z haubicy w stronę MA. Nie wiem czy prawem Kalego, ale wyszło to co najmniej niezręcznie, co najmniej. Gdybyś podał kilka innych adresów, wszystkie , łącznie z MA, uznalibyśmy za przykłady tego o czym mowa.
A tak wyszedł prawie donos ... a że donosów, nawet niezamierzonych, nie lubimy, stąd mój nieco frywolny post.Nie ma się co obrażać... problem mamy wszyscy, bo te etykiety kiedyś obrócą się nie tylko przeciwko ich właścicielom. :(
WSSE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pt sie 03, 2018 10:06 am
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: WSSE » pt sie 03, 2018 3:34 pm

skaecik pisze:Ano na tym, że zarejestrowałeś się dzisiaj, i to był Twój pierwszy post w Salonie. Od razu zaatakowałeś Mai-art. Nieładnie kolego...


Owszem, czytałem dzisiaj ten wątek i stwierdziłem, że zabiorę głos w sprawie, jako, że odnajduję pewną nieścisłość w zajmowanym tutaj przez Mai Art stanowisku, a stanem faktycznym. Nie odczuwam potrzeby pisania kilku postów towarzyskich zanim otrzymam przyzwolenie na wypowiedzenie się w temacie.

Added in 15 minutes 34 seconds:
ernorator pisze:Owoce na etykiecie produktu nie oznaczają określania go jako produktu spożywczego tak jak osoba w białym kitlu w reklamach leków i suplementów nie może być lekarzem bo lekarz w takiej reklamie wystąpić nie może.


Miałem nadzieję, że udało mi się przytoczyć w sposób w miarę jasny ten konkretny zakaz wynikający z ustawy. Pozwolę sobie jednak przywołać konkretne zapisy z samego aktu prawnego, którego pełną treść można znaleźć pod tym linkiem: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 0055Lj.pdf


Art. 8

4. Etykiety opakowania jednostkowego i opakowania zbiorczego oraz wyrób tytoniowy nie mogą zawierać jakichkolwiek elementów lub mieć cech, które:

1) promują wyrób tytoniowy lub zachęcają do jego spożycia, stwarzając błędne wrażenie co do cech tego wyrobu, jego skutków dla zdrowia, związanych z nim zagrożeń i wydzielanych przez niego substancji; etykiety nie mogą zawierać żadnych informacji o zawartości nikotyny, substancji smolistych lub tlenku węgla w wyrobie tytoniowym;
2) sugerują, że dany wyrób tytoniowy jest mniej szkodliwy niż inne, że jego celem jest ograniczenie skutków niektórych szkodliwych składników dymu papierosowego lub że jest ożywczy, dodaje energii, ma lecznicze, odmładzające, naturalne, organiczne właściwości lub że przynosi inne korzyści związane ze zdrowiem lub stylem życia;
3) odnoszą się do smaku, zapachu, środków aromatyzujących lub innych dodatków albo ich braku;
4) sprawiają, że wyrób tytoniowy przypomina produkt leczniczy, wyrób medyczny, żywność, środek spożywczy lub kosmetyk;
5) sugerują, że dany wyrób tytoniowy ma zwiększoną biodegradowalność lub inne cechy korzystne pod względem ochrony środowiska.

5. Opakowania jednostkowe i opakowania zbiorcze nie mogą sugerować korzyści ekonomicznych w postaci dołączonych do nich drukowanych kuponów lub ofert wyrobów po obniżonej cenie lub darmowych, ofert w rodzaju dwa opakowania w cenie jednego lub innych podobnych ofert.
6. Elementy lub cechy, które są zakazane zgodnie z ust. 4 i 5, obejmują w szczególności teksty, symbole, nazwy, znaki towarowe i oznaczenia graficzne.

Art. 11c

4. Opakowania jednostkowe i opakowania zbiorcze papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych nie mogą mieć elementów lub cech, o których mowa w art. 8 ust. 4–6, z wyjątkiem art. 8 ust. 4 pkt 1 w zakresie informacji o zawartości nikotyny oraz art. 8 ust. 4 pkt 3 w zakresie informacji o środkach aromatyzujących.
Awatar użytkownika
ernorator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: pn lis 02, 2015 4:20 pm
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podzięk.: 66 razy
Płeć: Mężczyzna

Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: ernorator » pt sie 03, 2018 3:09 pm

Owoce na etykiecie produktu nie oznaczają określania go jako produktu spożywczego tak jak osoba w białym kitlu w reklamach leków i suplementów nie może być lekarzem bo lekarz w takiej reklamie wystąpić nie może.

Jak to było

"źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz "

https://ukryteterapie.pl/kategoria/inne ... jeczmienna

na dole opisu produktu
leży mi na sercu szerzenie prawdy o urządzeniu jakie uratowało moje życie
skaecik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: ndz kwie 15, 2018 9:46 am
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podzięk.: 66 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: skaecik » pt sie 03, 2018 3:05 pm

WSSE pisze:Ale na czym ten trolling rzekomo polega?



Ano na tym, że zarejestrowałeś się dzisiaj, i to był Twój pierwszy post w Salonie. Od razu zaatakowałeś Mai-art. Nieładnie kolego...



Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
WSSE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pt sie 03, 2018 10:06 am
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Premix... czyli marketing kontra zdrowy rozsądek?

Postautor: WSSE » pt sie 03, 2018 3:04 pm

Tommy Black pisze:Interesujące jest też zagadnienie czy apetyczna fotografia potrafi skłonić także do konsumpcji, czy tylko do skojarzeń. Bo jak mawia mądra księga, skojarzeniem się człowiek nie naje.


Wydaje mi się, że cały ten wątek został poświęcony temu, że odpowiednio apetyczne prezentowanie produktu, który w formie końcowej konsumowany jest z nikotyną, stanowi nieodpowiedzialne działanie ze strony producentów. W poście powyżej cytuję fragment pierwszego posta tego wątku. Czy chcesz powiedzieć, że nagle nie stanowi to problemu ponieważ kwestia dotyczy użytkownika, który jest na tym forum lubiany?

Tommy Black pisze:Fajnie też że zapodałeś w formie zalinkowanego donosu stronę firmy MA.Rzeczywiście, poziom edytorski zdjęć bardzo wysoki.


"Donos"? Miałem nadzieję, że próbujemy tutaj prowadzić rzeczową dyskusję posługując się pewnymi faktami zamiast zapuszczać się w jakieś "prawilne" klimaty, które rządzą się co najwyżej tzw. prawem Kalego.

Wróć do „Bezpieczeństwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości